Článek
Oproti únoru si tento měsíc Internet Explorer pohoršil ve Francii o 2,5 procentního bodu a v Itálii o 1,3 bodu. Pokles zaznamenal tento internetový prohlížeč o jeden procentní bod také ve Velké Británii.
Nižší podíl Internet Exploreru mezi uživateli prý přímo souvisí s uvedením takzvaného ballot screenu (hlasovací obrazovky). Tu Microsoft připravil v souvislosti s vyšetřováním Evropské komise, která měla loni rozhodnout, jestli softwarový gigant neporušuje již od roku 1996 pravidla hospodářské soutěže, když operační systémy Windows automaticky dodává s nainstalovaným internetovým prohlížečem Internet Explorer. [celá zpráva]
Ballot screen je jednoduchá nabídka, která se uživatele zeptá, jaký internetový prohlížeč chce nainstalovat a používat. Do počítače se nainstaluje prostřednictvím aktualizačního nástroje Windows Update. Na začátku března byl dostupný pro operační systémy Windows 7, Vista a XP.
Výběr internetového prohlížeče probíhá v prostředí jednoduchého okna, ve kterém bude umístěno celkem dvanáct internetových prohlížečů. U každého z nich je navíc uveden přesný popis jeho funkcí, což by mělo uživateli výběr usnadnit.
Aby nebyl žádný z prohlížečů upřednostněn, jejich pořadí v nabídce se generuje zcela náhodně. V nabídce samozřejmě nechybí známé prohlížeče, jako je Internet Explorer, Firefox nebo Opera.
V nabídce jsou umístěny také méně známé prohlížeče, jako je FlashPeak SlimBrowser, Maxthon, Sleipnir, K-Meleon, Flock, Avant Browser nebo GreenBrowser. Jak funguje ballot screen pro výběr internetového prohlížeče, si můžete vyzkoušet ZDE.