Článek
Plánovanou akvizici obě společnosti oznámily již na začátku července, dokončena však byla podle zástupců společnosti Avast až na konci minulého týdne. [celá zpráva]
Avast měl před akvizicí 230 miliónů uživatelů. "Nový Avast má více než 400 miliónů zákazníků, pokrývá více než 40 procent domácích počítačů po celém světě s výjimkou Číny, což představuje největší uživatelskou základnu na světě v oblasti zabezpečení osobních počítačů. Kdybychom si je představili jako stát, tvořili by naši uživatelé třetí nejlidnatější zemi světa," řekl šéf Avastu Vince Steckler.
Ten zároveň připustil, že jejich největším trhem jsou Spojené státy, ze kterých pochází na 58 miliónů uživatelů. Podle něj bude převážná část manažerského a vývojářského týmu působit v České republice.
České kořeny
Historie značky Avast se datuje už od konce 80. let. Tehdy dva čeští počítačoví nadšenci Eduard Kučera a Pavel Baudiš vytvořili program, který nazvali anti-virus advanced set (AVAST). Ten se za svou existenci stal velice populárním.
Jedním z důvodů je jistě fakt, že jej firma pro domácí a nekomerční využití nabízí zadarmo. Vedle toho jsou samozřejmě k dispozici i placené verze, které nabízejí více funkcí.
Sluší se připomenout, že AVG Technologies má kořeny také v České republice. Založena totiž byla v roce 1991 v Brně, tehdy ještě pod původním názvem Grisoft. Od té doby expandovala prakticky do všech koutů světa, pobočky má nyní v USA, Velké Británii, Nizozemku, Německu a samozřejmě i v Česku.
Bezpečnostní programy od AVG jsou v současnosti nabízeny ve 22 světových jazycích. Jaký je čeká po akvizici osud, zatím není jasné.