Hlavní obsah

WhatsApp používají už více než dvě miliardy lidí

Novinky, rim

Bezplatnou komunikační aplikaci WhatsApp, za kterou stojí americká společnost Facebook, používají už více než dvě miliardy lidí. Informovali o tom zástupci největší sociální sítě s tím, že za posledních šest let se počet uživatelů zčtyřnásobil.

Foto: Thomas White, Reuters

Logo WhatsAppu. Ilustrační foto

Článek

Facebook koupil službu WhatsApp v roce 2014, tehdy však celá platforma měla pouze půl miliardy uživatelů. Za převzetí nejznámější sociální síť zaplatila 19 miliard dolarů, což je při současném kurzu 434 miliardy korun.

Investice nicméně Facebook evidentně litovat nemusí, alespoň s ohledem na neustále stoupající popularitu WhatsAppu. V současnosti je totiž tato komunikační aplikace teprve druhou platformou mezi sociálními médii, která překonala dvoumiliardovou hranici. Tou první byl právě Facebook.

Facebook je pro mamky. Děti tráví na síti bez kontroly stále víc času

Internet a PC

„Je nám nesmírným potěšením, že se s vámi můžeme podělit o skutečnost, že WhatsApp propojuje již více než dvě miliardy uživatelů z celého světa,“ pochlubili se tvůrci v oficiálním prohlášení k překonání tohoto milníku.

Zároveň při této příležitosti zdůraznili, že si zakládají na bezpečné komunikaci. „Vaše zprávy, fotky i videa jsou uchovávány pouze ve vašem zařízení. Nikdo jiný, kromě jejich příjemců, je tak nemůže jednoduše číst. Stejně tak nikdo nemůže poslouchat vaše hovory, dokonce ani my,“ zdůraznil podnik.

Foto: koláž Novinky.cz

Ukázka aplikace WhatsApp

Nové funkce a vylepšení

Tvůrci zároveň funkčnost WhatsAppu neustále upravují a vylepšují. V letošním roce by se tak v aplikaci měla objevit například možnost posílat tzv. mizející zprávy – půjde tedy o zprávy, které se samy po uplynutí určitého časového intervalu smažou.

Člověk má přitom možnost zvolit, zda nechá zprávy u sebe i na zařízení příjemce smazat už po pěti sekundách, nebo až po jedné hodině. Limit je možné v rozmezí tohoto intervalu libovolně nastavit. V současnosti je nicméně funkce k dispozici pouze v testovací verzi.

Ve WhatsAppu budou reklamy. Už příští rok

Software

Ze všech chystaných změn ale patrně fanoušci radost mít nebudou. Loni se například tvůrci nechali slyšet, že do WhatsAppu umístí reklamu. Ta se bude zobrazovat v rámci Statusu, což je obdoba Příběhů na Facebooku. Zástupci společnosti prozradili také to, že se zavedením se počítá již od příštího roku. Pokud tedy uživatelé budou sdílet nějaké fotografie či krátká videa, budou se mezi nimi zobrazovat také reklamy.

WhatsApp slouží primárně k zasílání textových zpráv a volání prostřednictvím internetu. S touto aplikací nicméně mohou uživatelé mezi sebou také telefonovat, sdílet fotografie i videa a nahrávat krátké audio zprávy.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám