Článek
Aerolinky AirAsia se stejně jako jiné letecké společnosti dostaly kvůli koronaviru do potíží a musely propustit asi 30 procent zaměstnanců. Protože letadla nesměla létat, Fernandes se jako šéf aerolinek rozhodl hledat nové zdroje tržeb. Řekl, že když byla letecká doprava kvůli opatřením proti šíření nového viru ochromena nejvíce, trávil čas také zlepšováním aplikace AirAsia a firemní platební platformy BigPay.
"Pokles byl v některých ohledech přestrojeným požehnáním, protože nám umožnil více zaměřit pozornost. Provozování letecké společnosti zabírá hodně času, ale my jsme dostali příležitost a čas zaměřit se na naše digitální podnikání," prohlásil.
Společnost AirAsia má pro začátek bohatou databázi s více než 60 miliony uživateli.
Komunikaci uživatelů nemonitorujeme, prohlásili tvůrci WeChatu
"AirAsia byla vždy digitální společností. My jsme byli jednou z prvních leteckých firem, které začaly prodávat přes internet. Máme to v krvi," řekl Fernandes, který je i významným akcionářem anglického fotbalového klubu Queen’s Park Rangers (QPR). Zdůraznil také, že si je vědom, že plán vytvořit superaplikaci zní jako nadutý cíl, ale Grab a GoJek také začínaly jako malé aplikace pro potraviny či mobilitu. Navíc z pochybnostmi se už setkal v době, kdy začaly létat AirAsia. Ty jsou teď největší nízkonákladovou leteckou společností v Asii.
Loni aerolinky AirAsia spustily vlastní nahrávací společnost RedRecords ve spolupráci s Universal Music. Cílem je objevit hvězdy jihovýchodní Asie, které by mohly oslovit západní posluchače.