Článek
TikTok je nejpopulárnější především mezi mladistvými, kteří jej podle některých statistik používají již častěji než Facebook. Mezi uživateli této čínské sociální sítě nalezneme ale pochopitelně i starší ročníky.
Princip této on-line služby je velmi jednoduchý, staví na velmi krátkých videích, která se přehrávají postupně za sebou. Je to stejné, jako kdybyste si prohlíželi příspěvky na Facebooku a obrazovka se rolovala sama na další a další posty.
Zákaz platformy zasáhne všechny, říkají hvězdy TikToku

Místo textu ale na TikToku hrají prim videa, krátké nahrávky s délkou od tří do 60 sekund. A právě takto krátká délka je podle všeho receptem na úspěch, neboť v USA dokonce čínská sociální síť překonala i Snapchat a Instagram.
Přestože prim hrají krátká videa, celá řada uživatelů je schopna trávit na TikToku klidně i několik hodin denně. To je patrně důvod, proč celý koncept začal zajímat také YouTube. Největší videoportál na světě chystá protiútok s vlastní službou zvanou YouTube Shorts.
Novou službu spustí nejpopulárnější video server na světě nejprve v Indii, kde poběží ve zkušební verzi. V nadcházejících měsících se pak novinka rozšíří i do dalších států. Kdy bude spuštěna v České republice, však zatím není jasné.
YouTube Shorts není jedinou vážnou konkurencí pro TikTok, Facebook se na vybraných trzích snaží zaujmout uživatele také vlastní službou Reels.
Nejen YouTube, TikToku půjde po krku také Facebook
