Článek
Data zároveň ukazují, že telefonováním tráví lidé také daleko více času. Počet protelefonovaných minut stoupl v minulém týdnu dokonce o 220 procent. V tomto čísle jsou zahrnuty klasické hlasové hovory i videohovory.
Skype, který patří americkému Microsoftu, v současnosti využívají zaměstnanci firem k poradám při práci z domova, ale například také školáci. Tuzemští učitelé, kteří se snaží být se svými žáky v kontaktu i navzdory omezené výuce, pořádají v některých případech klidně i několikrát během jediného týdne videokonference s celou třídou, nebo alespoň s částí studentů.
Nepořádek nebude vidět. Umělá inteligence ve Skypu rozmaže pozadí
Kvůli velkému náporu uživatelů ale tato bezplatná služba někdy kolabuje. Podle serveru Downdetector, který monitoruje výpadky různých internetových serverů a služeb, dochází prakticky každý den k drobným problémům. Zpravidla ve chvíli, kdy se snaží větší množství uživatelů připojit a jejich hovor pak kolabuje či nefunguje korektně.
Podle Downdetectoru mají problémy nejčastěji uživatelé z Evropy, Japonska a východního pobřeží Spojených států.
S výpadky se v minulých dnech potýkala také aplikace Microsoft Teams, která slouží k interní komunikaci ve společnostech. Je to také dáno tím, že program čelí náporu lidí, kteří pracují z domova. Microsoft nicméně na výpadky promptně reaguje.
Microsoft koupil Skype v roce 2011. Za akvizici tohoto komunikačního nástroje zaplatil americký softwarový gigant 8,5 miliardy dolarů, tedy podle aktuálního kurzu více než 211 miliard korun. Přitom ještě tři roky před tím bylo 70 procent společnosti prodáno za dvě miliardy dolarů (50 miliard korun).