Článek
Nová pravidla zavedená v dubnu se týkají operačního systému iOS, který využívají populární chytré telefony iPhone. Podle Applu je jejich cílem omezit sledování uživatelů těchto telefonů ze strany firem, které využívají digitální reklamu.
Úřad upozorňuje, že nová pravidla výrazně snižují schopnost konkurentů Applu získávat osobní údaje za účelem cílené reklamy. „Chceme prověřit, zda kroky Applu nemohou směřovat k eliminaci konkurentů na trhu se službami v oblasti personalizované reklamy s cílem zajistit lepší prodej vlastním službám,” uvedl Chróstny. „Prozkoumáme, zda to není případ zneužití tržní síly,” dodal podle agentury Reuters.
Místopředsedkyně Evropské komise (EK) Margrethe Vestagerová, která má na starosti hospodářskou soutěž, už dříve varovala, že společnost Apple využívá obav ohledně ochrany soukromí a bezpečnosti k potlačování konkurence ve svém obchodě s aplikacemi App Store.