Článek
TikTok je nejrychleji rostoucí sociální síť v Česku. Velikostí je nyní již srovnatelný třeba s LinkedIn nebo Snapchatem.
„Je to sociální síť hodně používaná nejmladšími uživateli, pravidelně ji navštěvuje 32 procent lidí ve věku 15 až 29 let. Mladší respondenty průzkum AMI Digital Index nesleduje, ale reálně tam bude TikTok ještě populárnější. Naopak u starší části populace jsou to pouze jednotky procent,” řekl ředitel Ami Digital Vladan Crha.
TikTok je nejpopulárnější především mezi mladistvými, kteří jej podle některých statistik používají již častěji než Facebook. Mezi uživateli této čínské sociální sítě nalezneme ale pochopitelně i starší ročníky.
TikTok má přes tři miliardy stažení, v některých zemích byl zakázán
Princip této online služby je velmi jednoduchý, staví na velmi krátkých videích, která se přehrávají postupně za sebou. Je to stejné, jako kdybyste si prohlíželi příspěvky na Facebooku a obrazovka se rolovala sama na další a další posty.
Místo textu ale na TikToku hrají prim videa, krátké nahrávky s délkou od tří do 60 sekund. A právě takto krátká délka je podle všeho receptem na úspěch, neboť v USA dokonce již čínská sociální síť překonala i Snapchat a Instagram.
Přestože prim hrají krátká videa, celá řada uživatelů je schopna trávit na TikToku klidně i několik hodin denně.
Dlouhodobě nejpopulárnějšími sociálními médii v tuzemsku jsou YouTube a Facebook, se kterými má zkušenost devět z deseti Čechů starších 15 let. Zejména Facebook se nyní stává doménou starší generace, alespoň jednou týdně na něj přispívá 36 procent Čechů od 45 do 60 let.