Hlavní obsah

Peking je proti prodeji TikToku a raději by, aby v USA skončil

Peking/Washington

Peking je proti vynucenému prodeje TikToku a byl by raději, kdyby tato aplikace ve Spojených státech skončila. Tento týden o tom informovala agentura Reuters s odvoláním na tři obeznámené zdroje.

Foto: Dado Ruvic, Reuters

Ilustrační foto

Článek

Majitel aplikace, čínská firma ByteDance, jedná o prodeji mimo jiné s americkými společnostmi Microsoft či Oracle. Americký prezident Donald Trump minulý měsíc pohrozil, že aplikaci v USA zakáže, pokud ji ByteDance neprodá. Termín prodeje stanovil na 20. září. Čínská strana zatím věc nekomentovala.

Trump tažení proti TikToku zdůvodňuje obavami, že čínské vlastnictví firmy představuje riziko pro národní bezpečnost, protože čínská vláda tak podle něj může získávat informace o amerických občanech. Čínská strana reagovala na konci srpna omezením vývozu umělé inteligence.

Zákaz platformy zasáhne všechny, říkají hvězdy TikToku

Internet a PC

Představitelé Číny mají za to, že ByteDance i Peking by po vynuceném prodeji měly pocit slabosti, uvedly zdroje. Společnost ByteDance agentuře Reuters sdělila, že jí čínská vláda nikdy nenavrhla, aby aplikaci TikTok z USA či jiných trhů stáhla.

Podle dvou zdrojů Reuters je Čína připravena využít kontroly exportu umělé inteligence k tomu, aby možný prodej aplikace zpozdila, bude-li třeba. Už ve čtvrtek agentura Bloomberg informovala s odvoláním na své zdroje, že ByteDance lhůtu kvůli kontrole případné dohody čínskými regulačními úřady patrně nesplní.

Mluvčí čínského ministerstva zahraničí Čao Li-ťien na pravidelném brífinku na otázku ohledně aplikace TikTok a amerického prezidenta odpověděl, že Spojené státy zneužívají koncept národní bezpečnosti a vyzval je, aby přestaly utiskovat zahraniční společnosti.

TikTok není jediný, USA zvažují zákaz dalších čínských aplikací

Software

Jak funguje TikTok

TikTok je nejpopulárnější především mezi mladistvými, kteří jej podle některých statistik používají již častěji než Facebook. Mezi uživateli této čínské sociální sítě nalezneme ale i starší ročníky.

Princip této online služby je velmi jednoduchý, staví na velmi krátkých videích, která se přehrávají postupně za sebou. Je to stejné, jako kdybyste si prohlíželi příspěvky na Facebooku a obrazovka se rolovala sama na další a další posty.

Místo textu ale na TikToku hrají prim videa, krátké nahrávky s délkou od tří do 60 sekund. A právě takto krátká délka je podle všeho receptem na úspěch, neboť v USA dokonce již čínská sociální síť překonala i Snapchat a Instagram.

Nejprve bylo možné nahrávat videa o délce pouze 15 sekund, později bylo umožněno publikovat až tříminutové klipy. Nyní může videoobsah dosahovat délky až deset minut.

Přestože prim hrají stále krátká videa, řada uživatelů je schopna trávit na TikToku i několik hodin denně.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám