Článek
Software od společnosti Blue Yonder se zaměřuje především na velké dodavatelské řetězce, vytváří jim programy pro správu doslova na míru. Americký podnik vytvořil například unikátní systém pro předpovídání poptávky ze strany zákazníků, načež může automaticky doobjednávat potřebné zboží.
Panasonic začal okolo Blue Yonderu kroužit už loni, kdy koupil pětinový podíl. Nyní se vedení obou společností dohodlo na převzetí celého softwarového podniku.
Miliardový obchod nedopadl. Microsoft platformu Discord nekoupí
Japonský elektronický gigant má velmi dobrý důvod, proč celý obchod uskutečnit. Své vlastní hardwarové aktivity totiž bude moci propojit s pokročilým softwarem. Řeč je především o produktech určených pro firemní nasazení.
V současnosti má totiž Panasonic významný podíl na trzích s bezpečnostními kamerami pro obchody či s přenosnými čtečkami čárových kódů, které se kromě obchodů používají i ve skladech.
Pokud japonský podnik nabídne svým zákazníkům kromě hardwaru i úplné softwarové řešení, hodnotu svých produktů pochopitelně zvýší.
Autonomní dodavatelské řetězce
„Spojením obou podniků se budeme snažit vytvořit nový svět, ve kterém se na všech úrovních dodavatelského řetězce automaticky eliminuje plýtvání,“ prohlásil k uzavření dohody šéf společnosti Panasonic Juki Kusumi.
Připomněl zároveň, že pandemie koronaviru výrazně zvýšila potřebu „inteligentních a autonomních dodavatelských řetězců“. A právě na jejich potřeby se nyní Panasonic ještě více zaměří.