Článek
TikTok je v čele populárních aplikací i doma v Číně, a to spolu s jinou čínskou aplikací pro videa Douyin. Popularita TikToku pokračovala v zahraničí i poté, co se ho bývalý americký prezident Donald Trump pokusil ve Spojených státech zakázat.
Aplikace patřící Facebooku si držely první místo žebříčku od roku 2018, kdy se toto pořadí začalo zveřejňovat. Facebook mu i nyní stále dominuje díky svým aplikacím WhatsApp, Instagram a Facebook Messenger.
Právě díky příjmům z TikToku zvýšila ByteDance loni tržby o 111 procent na 34,3 miliardy dolarů (zhruba 743 miliard Kč). Navzdory rostoucímu tlaku čínských regulátorů na technologické podniky chystá společnost podle deníku Financial Times vstup na hongkongskou akciovou burzu.
Majitel TikToku se chystá na burzu
Jak funguje TikTok
TikTok je nejpopulárnější především mezi mladistvými, kteří jej podle některých statistik používají již častěji než Facebook. Mezi uživateli této čínské sociální sítě nalezneme ale i starší ročníky.
Princip této online služby je velmi jednoduchý, staví na velmi krátkých videích, která se přehrávají postupně za sebou. Je to stejné, jako kdybyste si prohlíželi příspěvky na Facebooku a obrazovka se rolovala sama na další a další posty.
Místo textu ale na TikToku hrají prim videa, krátké nahrávky s délkou od tří do 60 sekund. A právě takto krátká délka je podle všeho receptem na úspěch, neboť v USA dokonce již čínská sociální síť překonala i Snapchat a Instagram.
Nejprve bylo možné nahrávat videa o délce pouze 15 sekund, později bylo umožněno publikovat až tříminutové klipy. Nyní může videoobsah dosahovat délky až deset minut.
Přestože prim hrají stále krátká videa, řada uživatelů je schopna trávit na TikToku i několik hodin denně.