Článek
Na službě Reels pracoval Facebook více než dva roky. Už v roce 2018 totiž tuto službu založenou na krátkých videích testoval v Brazílii a následně také ve Francii, Německu či Indii, připomněla agentura Reuters.
Nyní ale největší sociální síť na světě tuto novinku spouští jako hotový produkt na území Spojených států. Reels staví na stejném principu jako TikTok, uživatelům dovoluje nahrávat krátká videa a doplňovat je atraktivními vizuálními efekty.
Trump oznámil zákaz TikToku
Zda se podaří Facebooku s tímto konceptem prosadit, ukáže samozřejmě až čas. TikTok je nejpopulárnější především mezi mladistvými, kteří jej podle některých statistik používají již častěji než Facebook. Mezi uživateli této čínské sociální sítě nalezneme ale pochopitelně i starší ročníky.
Na TikToku hrají prim videa, krátké nahrávky s délkou od tří do 60 sekund. A právě takto krátká délka je podle všeho receptem na úspěch, neboť v USA dokonce již čínská sociální síť překonala i Snapchat a Instagram.
Konkurenci chystá také YouTube
Facebook není jedinou platformou, která chce TikToku konkurovat. Největší videoportál na světě chystá protiútok s vlastní službou zvanou YouTube Shorts.
Tvůrci sice zatím nechtějí informace o novém videoprojektu se zaměřením na krátká videa komentovat, podle serveru The Information jsou však práce již v plném proudu. Nový konkurent TikToku by si měl odbýt premiéru ještě před koncem letošního roku.