Článek
Ray tracing je technologie, která se v posledních měsících začala hojně využívat v moderních hrách. Jde o standard, díky kterému jednotlivé tituly nabídnou reálnější vykreslování grafiky ve hrách. Grafické karty s jádry Nvidia totiž dovolují vypočítat přesné stíny, odrazy a lomy světla podle konkrétních materiálů a samotné scény.
Děj příslušného titulu dokáže nabrat úplně jinou atmosféru, když v krvelačné vřavě vidíte lehce se pohupující vlnky v protékající řece nebo zahlédnete sebe samého s puškou v ruce v odrazu okna. I pouhá rozsvícená lampička dovede vdechnout díky realističtějšímu vykreslení stínů hororový nádech prakticky jakékoliv místnosti.
Sázka na věrnější grafiku
Využít tyto přednosti extrémně reálné grafiky nyní budou moci nejen herní vývojáři, ale také další tvůrci grafického obsahu. Podpora pro ray tracing byla totiž nově přidána do profesionálních grafických programů, které pochází z dílen společností Adobe, Autodesk, Blackmagic Design či například Dassault Systèmes.
„Designéři a umělci po celém světě, OEM výrobci a poskytovatelé software přijali ray tracing v reálném čase a akceleraci pomocí umělé inteligence jako nový průmyslový standard v produktovém designu a tvorbě obsahu,” prohlásil Greg Estes, viceprezident korporátního marketingu a vývojářských programů ve společnosti Nvidia.
Ten zároveň podotkl, že profesionální programy z oblasti visual computingu využívají velké korporace a společnosti, jako jsou například Pixar, Renault, New Balance, Woods Bagot a Siemens Healthineers. V případě nových grafických programů je prostřednickým ray tracingu vypočítáván každý foton světla ve scéně a jeho interakci s materiály a povrchy. Díky tomu je možné vytvořit výrazně přesnější a živější obrazy, než tomu bylo s pomocí tradiční počítačové grafiky.
Může se vám hodit na Zboží.cz: