Hlavní obsah

Microsoft zaplatí pět miliard korun za propagaci Windows Vista

Americký Microsoft spustil marketingovou kampaň za 300 miliónů dolarů (cca pět miliard korun) na propagaci operačního systému Windows Vista. Podnik uvedl, že jde o reakci na reklamu firmy Apple, jejímž sloganem je Mac versus PC.

Článek

Prvním spotem kampaně, kterou vytvořila reklamní agentura Crispin Porter + Bogusky, je klip s komikem Jerrym Seinfeldem a zakladatelem Microsoftu Billem Gatesem. Od loňského uvedení na trh prodal Microsoft přes 180 miliónů licencí k Vistě. Firma přesto nemůže Windows zbavit nálepky těžkopádného systému v porovnání s počítači iMac a programy od Apple. A tento dojem společnost Apple ještě přiživila reklamami Mac versus PC.

"Značka si vede tak, a u Windows Vista to platí obzvlášť, jak to vymezili konkurenti," uvedl viceprezident Microsoftu Brad Brooks. "V našem případě je teď na čase zasáhnout a začít vyprávět vlastní příběh," dodal. Apple v posledních čtvrtletích stabilně zvyšoval podíl na trhu s počítači na úkor běžných PC, které většinou pracují s Windows.

V dodávkách na americký trh měl Apple ve druhém čtvrtletí podle průzkumové agentury Gartner podíl 8,5 procenta; meziročně vzrostl počet jejích zařízení na trhu o 38 procent. Apple si tak vedl výrazně lépe než celý trh, který stoupl jen o 4,2 procenta. Microsoft dodal, že je kampaň součástí rozsáhlejší a dlouhodobé snahy zlepšit vnímání Windows v očích spotřebitelů.

Kampaň počítá i se stánky s vyškolenými specialisty na Windows v maloobchodních sítích Best Buy a Circuit City. Microsoft také spolupracuje s výrobci počítačů, aby se zrychlila práce počítačů s Vistou. Předpokládá se, že všichni velcí výrobci počítačů pro Vistu zavedou nové či vylepšené modely, které Microsoft označuje za novou generaci PC, napsala agentura Reuters.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám