Článek
Prvním spotem kampaně, kterou vytvořila reklamní agentura Crispin Porter + Bogusky, je klip s komikem Jerrym Seinfeldem a zakladatelem Microsoftu Billem Gatesem. Od loňského uvedení na trh prodal Microsoft přes 180 miliónů licencí k Vistě. Firma přesto nemůže Windows zbavit nálepky těžkopádného systému v porovnání s počítači iMac a programy od Apple. A tento dojem společnost Apple ještě přiživila reklamami Mac versus PC.
"Značka si vede tak, a u Windows Vista to platí obzvlášť, jak to vymezili konkurenti," uvedl viceprezident Microsoftu Brad Brooks. "V našem případě je teď na čase zasáhnout a začít vyprávět vlastní příběh," dodal. Apple v posledních čtvrtletích stabilně zvyšoval podíl na trhu s počítači na úkor běžných PC, které většinou pracují s Windows.
V dodávkách na americký trh měl Apple ve druhém čtvrtletí podle průzkumové agentury Gartner podíl 8,5 procenta; meziročně vzrostl počet jejích zařízení na trhu o 38 procent. Apple si tak vedl výrazně lépe než celý trh, který stoupl jen o 4,2 procenta. Microsoft dodal, že je kampaň součástí rozsáhlejší a dlouhodobé snahy zlepšit vnímání Windows v očích spotřebitelů.
Kampaň počítá i se stánky s vyškolenými specialisty na Windows v maloobchodních sítích Best Buy a Circuit City. Microsoft také spolupracuje s výrobci počítačů, aby se zrychlila práce počítačů s Vistou. Předpokládá se, že všichni velcí výrobci počítačů pro Vistu zavedou nové či vylepšené modely, které Microsoft označuje za novou generaci PC, napsala agentura Reuters.