Hlavní obsah

Microsoft by mohl za TikTok zaplatit až 30 miliard dolarů

Washington/Peking

Americká společnost Microsoft chce jednání s čínským podnikem ByteDance o případné akvizici její aplikace TikTok uzavřít do 15. září, které jako lhůtu stanovil americký prezident Donald Trump. Jestliže se americká softwarová společnost s ByteDance nedohodne, hodlá Trump aplikaci v USA zakázat. Microsoft by mohl za TikTok zaplatit až 30 miliard dolarů (659,4 miliardy Kč), napsal server CNBC.

Foto: Dado Ruvic, Reuters

Ilustrační foto

Článek

Obě strany se na ceně ještě napevno podle CNBC nedohodly. Ta se může pohybovat v rozpětí od deseti do třiceti miliard dolarů. Do vyjednávání je zapojen i americký ministr financí Steve Mnuchin. Trump dříve prohlásil, že transakce musí přinést americkému ministerstvu financí spoustu peněz. Podle CNBC není jasné, jak by taková věc proběhla a zda je vůbec legální.

Microsoft v neděli potvrdil, že s ByteDance jedná o převzetí aktivit TikToku ve Spojených státech, Kanadě, Austrálii a na Novém Zélandu.

Peking nedovolí, aby USA ukradly aplikaci TikTok, napsal čínský list

Software

TikTok má v USA podle odhadů zhruba 100 milionů uživatelů. Akvizice by nabídla Microsoftu příležitost stát se velkým konkurentem velkých sociálních médií, jako je Facebook a Snap. Microsoft vlastní profesionální sociální síť LinkedIn.

Trump tažení proti TikToku zdůvodňuje obavami, že čínské vlastnictví firmy představuje riziko pro národní bezpečnost, protože čínská vláda tak podle něj může získávat informace o amerických občanech.

TikTok se stává novým ohniskem sporu mezi dvěma největšími ekonomikami světa. Vztahy mezi USA a Čínou se v posledních letech zhoršily kvůli obchodu, autonomii Hongkongu, kybernetické bezpečnosti a šíření nového koronaviru.

Sázka na krátká videa

TikTok je nejpopulárnější především mezi mladistvými, kteří jej podle některých statistik používají již častěji než Facebook. Mezi uživateli této čínské sociální sítě nalezneme ale pochopitelně i starší ročníky.

Princip této online služby je velmi jednoduchý, staví na velmi krátkých videích, která se přehrávají postupně za sebou. Je to stejné, jako kdybyste si prohlíželi příspěvky na Facebooku a obrazovka se rolovala sama na další a další posty.

Místo textu ale na TikToku hrají prim videa, krátké nahrávky s délkou od tří do 60 sekund. A právě takto krátká délka je podle všeho receptem na úspěch, neboť v USA dokonce již čínská sociální síť překonala i Snapchat a Instagram.

Přestože prim hrají krátká videa, celá řada uživatelů je schopna trávit na TikToku klidně i několik hodin denně.

Související témata:

Související články

Špehujete Američany, obul se Trump do TikToku

Volební štáb amerického prezidenta Donalda Trumpa začal na platformách společnosti Facebook šířit výzvy, aby uživatelé podpořili petici za zákaz čínské mobilní...

Rozverný TikTok začíná broukat blues

Zatímco světová ekonomika počátkem roku dostala zásah v podobě koronavirové pandemie, sociální síti TikTok zdánlivě nastávaly zlaté časy. Za letošní první...

Výběr článků

Načítám