Článek
„Méně zpoždění, efektivnější údržba a lepší služby zákazníkům díky umělé inteligenci,“ hlásá článek přímo na stránkách DB, ve kterém německé dráhy informují o tom, jakým způsobem využívají umělou inteligenci.
Momentálně DB využívají podporu umělé inteligence při řízení vlaků S-Bahn ve Stuttgartu, Mnichově a v integrovaném dopravním systému Rýn-Mohan, který zahrnuje Frankfurt nad Mohanem, Wiesbaden, Mohuč a Darmstadt.
S-Bahn však funguje odděleně od ostatní železniční dopravy, v podstatě v uzavřeném okruhu. Mimo něj nyní začaly německé dráhy testovat umělou inteligenci na trati mezi Elmshornem a ostrovem Sylt.
Umělá inteligence? Zaostáváme za USA i Čínou, prohlásil Macron
„Právě v tomto úseku funguje AI poprvé mimo uzavřený systém S-Bahn. V praxi se tak musí vypořádat se smíšenou dopravou, tedy nákladní, regionální a dálkovou. V případě, že zkušební jízdy skončí úspěšně, bude v dalším kroku nasazena umělá inteligence na velmi vytíženou trasu mezi Mannheimem a Basilejí,“ prohlásila Daniela Gerd tom Markottenová, která má v DB na starosti digitalizaci.
Německé dráhy počítají s tím, že díky AI se jim podaří v rámci Německa předejít 90 000 minut zpoždění. „S umělou inteligencí zajišťujeme našim zákazníkům více přesnosti a spolehlivosti. AI zároveň usnadňuje práci našim dispečerům,“ konstatovala Markottenová.
Ta zároveň zdůraznila, že DB využívají vlastní umělou inteligenci, která v reálném čase analyzuje různé varianty pro řešení dopravních situací. „Návrhy vypracované tímto způsobem umožňují dispečerům rychle reagovat a předejít situacím, kdy je nutné zpomalovat nebo zastavit ostatní vlaky kvůli blokaci trati jiným vozidlem,“ uzavřela Markottenová.
AI může nahradit 300 milionů zaměstnanců
Zda bude někdo v souvislosti s nasazením AI propuštěn, však neupřesnila. Právě otázka toho, zda firmy začnou zaměstnance nahrazovat systémy umělé inteligence, je stále ožehavější.
Podle nedávné zprávy americké investiční banky Goldman Sachs by umělá inteligence mohla nahradit až 300 milionů pracovních míst po celém světě. Umělá inteligence by mohla vést k tvorbě nových pracovních míst a ke zvýšení produktivity v různých odvětvích.
Tento měsíc například obletěla svět zpráva o tom, že Tokio do budoucna nepočítá s tím, že by v kancelářích pro zpracování textu našli uplatnění lidé. Metropolitní vláda je chce nahradit umělou inteligencí (AI). Nejde přitom o žádnou hudbu budoucnosti, proces transformace má na pracovištích nastat již od letošního srpna.
Pomocí umělé inteligence lze dosáhnout lepšího řízení města.
„Umělá inteligence má potenciál výrazně změnit způsob, jakým je vykonávána veřejná správa. Věříme, že pomocí AI lze dosáhnout lepšího řízení města, pozitivní a negativní aspekty umělé inteligence ale budeme muset vyhodnotit,“ prohlásila guvernérka Tokia Juriko Koikeová.
Tokyo Metropolitan Government plánuje využít chatovacího robota ChatGPT pro úkoly, jako je příprava dokumentů ve formě otázek a odpovědí. Rovněž se bude snažit získat od svých zaměstnanců další nápady, jak efektivně využívat umělou inteligenci. Navíc jsou připraveni přijmout opatření, která zajišťují bezpečnost a zabrání úniku důvěrných informací při používání AI.
Zda budou současní zaměstnanci zodpovědní za přípravu textu propuštěni či převeleni na jiné posty, server Lifestyle Asia neinformoval.