Článek
Porovnávání cen v internetových obchodech není žádná věda. Slouží k tomu například nákupní rádce Zboží.cz, který provozuje společnost Seznam.cz. Toho můžete bez problémů spustit i na cestách v mobilu, stačí příslušnou adresu naťukat do internetového prohlížeče.
Návštěvníci na tomto portálu naleznou nejen nejvýhodnější ceny u konkrétního zboží, ale také informace o skladové dostupnosti a uživatelské recenze. Ty se týkají konkrétních produktů i obchodů, díky čemuž pomohou nejen s výběrem nejlepšího zboží, ale i místa k nákupu. Často totiž upozorňují i na neduhy produktů i prodejců.
Potraviny by měly zlevnit, zintenzivníme kontroly, oznámil Fiala
Kupi.cz pro pravidelné nákupy
K pravidelným nákupům se ale ještě více hodí Kupi.cz. Řeč není ani tak o webovém portálu, který se na zmiňovaných stránkách nachází, jako spíše o praktické mobilní aplikaci, která je při nákupech ideálním pomocníkem.
Ta nabízí na jednom místě letáky většiny největších tuzemských prodejců, k dispozici jich je více než 300. Samozřejmostí jsou tak nabídky z řetězců, jako je Albert, Billa, Coop, Globus, Lidl, Kaufland a mnoho dalších.
Přímo v aplikaci si můžete vytvářet nákupní seznam, který je k dispozici i v režimu off-line, tedy bez připojení k internetu. Přímo do aplikace můžete také ukládat nejrůznější věrnostní karty. Praktická je možnost naskenovat čárový kód přímo v obchodě, díky čemuž se ihned dozvíte, zda není někde dané zboží levnější. Vhod jistě přijde také hlídač akčních nabídek u oblíbených produktů.
Velkou výhodou Kupi.cz je, že je k dispozici pro nejširší nabídku platforem. Vedle systémů Apple iOS a Google Android si ji mohou nainstalovat také majitelé přístrojů od společnosti Huawei, a to prostřednictvím oficiálního obchodu AppGallery.
Promotheus proklepne i slevy v zahraničí
Alternativou k aplikaci Kupi.cz může být Promotheus, což je mobilní aplikace vycházející z webu Kompas Slev. Ta nabízí cenové nabídky z více než dvou stovek obchodů, respektive z více než 17 000 prodejen v Česku.
Největší předností aplikace Promotheus ale je, že nabízí i letáky a slevové akce ze zahraničí. Všechna data jsou přitom vždy aktuální. Snadno si tak můžete ověřit, zda se vám vyplatí vyrazit na nákup do Polska, Německa či Rakouska a kolik případně ušetříte.
A rozdíly jsou to někdy opravdu propastné. Kompas Slev například před loňskými Vánocemi spočítal, jak si stojí naši prodejci v porovnání s Rakouskem a Polskem.
Cenově nejvýhodněji vyšel ze srovnání nákup v Polsku. V Lidlu cena činila v přepočtu 687,6 Kč a v Kauflandu, kde byl zvolen odlišný nákup, pak 364,9 Kč. Nejdražší byl v případě Lidlu nákup v Rakousku, kde se cena vyšplhala na 1272,5 Kč. V Kauflandu by pak nákup vyšel nejhůře v Německu – 548,8 Kč. V České republice se pak cena nákupu pohybuje v rozmezí těchto zemí. V Lidlu se částka vyšplhala na 758,8 Kč a v Kauflandu na 407,4 Kč.
Vhod aplikace Promotheus přijde také cestovatelům, kteří se z pohodlí domova mohou podívat, jak draho – nebo naopak levně – je ve státě, kam se chystají. Snadněji si tedy spočítají náklady na cestu.
Moje Letáky pro snadné srovnání
Vysoké hodnocení napříč obchody s mobilními aplikacemi si podobně jako Kupi.cz a Promotheus drží také program Moje Letáky, který je k dispozici pro přístroje od Applu i zařízení s platformou Android. Stejně tak je k dispozici i stejnojmenný web.
Aplikace se vyznačuje poměrně přehledným grafickým zpracováním. Už během prohlížení letáků můžete vytvořit nákupní seznam přímo ve smartphonu, stejně tak je možné do telefonu ukládat věrnostní karty. Nechybí ani možnost ukládat oblíbené položky.
Jak už samotný název napovídá, primárně ale tato aplikace slouží pro sledování letáků. Konkurence popsaná výše toho umí přece jen o něco více.
Aplikace přímo od prodejců
Aplikací pro sledování letákových kampaní a akčních cen je samozřejmě ještě daleko více. Navíc vlastními programy se snaží zaujmout i jednotliví prodejci, jako je například Kaufland, Albert, Lidl, Tesco či Globus. Stejně tak lákají na vlastní aplikace nejrůznější benzínky, drogerie apod.
V takových aplikacích sice naleznete letákové nabídky daných prodejců i kompletní přehled o akčním zboží, ale porovnání s konkurencí vcelku pochopitelně úplně chybí.
Aby se tak prodejci zavděčili, snaží se zaujmout zákazníky jinak – prostřednictvím vlastních aplikací nabízejí dodatečné slevy, zpětné bonusy a další výhody. Zatracovat tyto aplikace tedy není úplně šťastné řešení. Největších úspor dosáhnou ti uživatelé, kteří budou kombinovat skutečné porovnávače popsané výše s aplikacemi jednotlivých prodejců.