Článek
Harmony OS se má stát univerzálním operačním systémem, který najde uplatnění v celé řadě zařízení – poběží tedy také na noteboocích, chytrých reproduktorech či v nositelné elektronice. Výrobce jej nasadil například již u televizorů nabízených v Číně. Mobily jej nicméně dostanou až nyní.
Podnik navíc počítá s tím, že na základech Harmony OS bude moci stavět i nejrůznější zařízení pro internet věcí (Internet of Things, IoT). Pod zkratkou IoT se ukrývá označení pro chytré přístroje, které jsou schopny připojovat se na internet a komunikovat mezi sebou prostřednictvím této celosvětové počítačové sítě.
Typicky jde například o zařízení, která umožňují sledování či ovládání některých funkcí na dálku. Připojit se k nim je možné prostřednictvím chytrého telefonu nebo počítačového tabletu přes internet, i když je uživatel na druhém konci planety.
Osekaný Android je hendikep
Kvůli americkým sankcím jsou již od předloňského května takřka všechny nové telefony společnosti Huawei nabízeny s osekanou verzí operačního systému Android. S ohledem na uvalené embargo totiž tato značka u svých nových přístrojů nesmí používat některé programy společnosti Google.
Nefungují například mapy Google, mailový klient Gmail, přehrávač YouTube či obchod s aplikacemi Google Play. Huawei nicméně všechny aplikace nahrazuje alternativami, které jsou k dispozici prostřednictvím AppGallery.
Software a internetové služby jako budoucnost. Huawei kvůli sankcím mění strategii
Ani to však nestačilo k tomu, aby poptávka po telefonech značky Huawei v zemích visegrádské čtyřky (V4) v posledním kvartálu loňského roku dramaticky neopadla, jak upozornila analytická společnost IDC.
Dodávky klesly o 52,8 %, konkrétně se tedy prodalo pouze 0,43 milionu smartphonů místo 0,92 milionu o rok dříve. Ve sledovaném období tak byl Huawei čtvrtým nejpopulárnějším výrobcem regionu – první místo patří Samsungu, druhé Xiaomi a třetí Applu.
Samsungu nicméně prodeje také klesaly, a to z 1,48 milionu na 1,05 milionu, což je meziroční propad o 29,1 %. Slavit naopak mohou společnosti Xiaomi a Apple, kterým IDC přisoudila růst. Xiaomi prodalo 1,01 milionu telefonů (meziroční nárůst o 9,9 %) a Apple 0,54 milionu, tedy o 12,4 % více než před rokem.
Může se vám hodit na Zboží.cz: