Hlavní obsah

Dovolte odstranit WeChat z obchodů, žádá americká vláda soud

Washington

Americké ministerstvo spravedlnosti požádalo soud, aby vládě prozatímně umožnil nařídit odstranění čínské komunikační aplikace WeChat z nabídky obchodů s aplikacemi firem Apple a Google ve Spojených státech. Informovala o tom agentura Reuters. Washington své kroky proti aplikaci WeChat zdůvodňuje obavami o národní bezpečnost.

Foto: Mark Schiefelbein, ČTK/AP

Loga aplikací TikTok a WeChat.

Článek

Soudkyně Laurel Beelerová koncem minulého týdne vydala předběžné opatření, kterým zablokovala vládní rozhodnutí o odstranění aplikace WeChat z nabídky obchodů s aplikacemi v USA, jež mělo vstoupit v platnost 20. září. Americká vláda se proti tomuto kroku rozhodla odvolat a ministerstvo spravedlnosti nyní žádá, aby soudkyně předběžné opatření po dobu odvolacího řízení pozastavila.

Opatření soudkyně je podle ministerstva chybné a umožňuje pokračování neomezeného využívání aplikace WeChat, která „představuje hrozbu pro národní bezpečnost a zahraniční politiku Spojených států“.

Ministerstvo minulý týden rozhodlo také o stažení čínské aplikace TikTok z amerických obchodů. Platnost tohoto nařízení však byla odložena o týden díky návrhu dohody mezi čínskou firmou ByteDance, majitelem TikToku, a americkými společnostmi Oracle a Walmart o operacích ohledně aplikace v USA.

Trump zakázal obchodovat s čínskými vlastníky TikToku a WeChatu

Software

Jak funguje TikTok

TikTok je nejpopulárnější především mezi mladistvými, kteří jej podle některých statistik používají již častěji než Facebook. Mezi uživateli této čínské sociální sítě nalezneme ale i starší ročníky.

Princip této online služby je velmi jednoduchý, staví na velmi krátkých videích, která se přehrávají postupně za sebou. Je to stejné, jako kdybyste si prohlíželi příspěvky na Facebooku a obrazovka se rolovala sama na další a další posty.

Místo textu ale na TikToku hrají prim videa, krátké nahrávky s délkou od tří do 60 sekund. A právě takto krátká délka je podle všeho receptem na úspěch, neboť v USA dokonce již čínská sociální síť překonala i Snapchat a Instagram.

Nejprve bylo možné nahrávat videa o délce pouze 15 sekund, později bylo umožněno publikovat až tříminutové klipy. Nyní může videoobsah dosahovat délky až deset minut.

Přestože prim hrají stále krátká videa, řada uživatelů je schopna trávit na TikToku i několik hodin denně.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám