Článek
"Převládala myšlenka, že je to zlatý důl. Řeknete lidem, že jste tvůrce aplikací a oni si myslí, že jste určitě bohatý," popsal listu atmosféru panující ještě před pár lety jeden z úspěšných vývojářů Stuart Hall. Aplikace pro iPhone firmy Apple, kterou vytvořil během šesti hodin v roce 2012, tomuto Australanovi vydělala 56 000 dolarů (1,12 miliónu korun).
Zatímco v pionýrských letech aplikací, které zažívaly první velký rozkvět se spuštěním obchodu Apple nazvaného App Store v roce 2008, nebyly podobné příběhy výjimkou, dnes již o takových výdělcích tvůrci přinejlepším jen sní.
Podle červencové analýzy společnosti VisionMobile provedené mezi 10 000 tvůrci aplikací vydělává nyní 1,6 procenta z nich více než všichni ostatní dohromady. Přesycený trh ovládly velké společnosti a více než polovina ze zhruba tří miliónů tvůrců aplikací na světě nedostává ze svých děl ani 500 dolarů měsíčně.
S exponenciálním růstem počtu aplikací se navzdory stále rychlému tempu rozšiřování chytrých telefonů mezi světovou populaci výrazně snížil prodej jednotlivých kusů, což postihlo i dřívější hity jako například hru Candy Crush Saga. "V loňském roce se nevyskytla jediná aplikace, která by byla opravdovým kasovním trhákem," citoval Financial Times analytika Tera Kuittinena, podle nějž se zároveň dramaticky snižuje životnost jednotlivých her či jednoduchých programů.
Většina z aplikací se navíc ani nedostane do obchodů, mezi nimiž byl dříve suverénní App Store dostižen konkurenčním Google Play. Vydělávají tak především velké vývojářské firmy, které jsou schopny investovat nemalé peníze do reklamy a objevovat se na atraktivních místech nabídky obchodů, či se lidem dostat do povědomí jinak.