Článek
„Konkrétně od dubna 2021 společnost Apple přijala zásady ochrany osobních údajů pouze pro vývojáře aplikací třetích stran. Ty jsou přísnější, než které společnost uplatňuje na sebe. Rozdílné zacházení se týká především výzvy, která se uživatelům zobrazuje při získávání souhlasu se sledováním jejich navigačních dat na webu,“ stojí ve zprávě úřadu o vyšetřování.
AGCM se nicméně zajímají také o nástroje určené k měření účinnosti reklamních kampaní, které využívá u svých aplikací Apple i vývojáři třetích stran.
Instagram, TikTok i YouTube. EK nadiktovala internetovým gigantům přísnější pravidla
Úřad tvrdí, že dosavadní jednání Applu může snížit příjmy konkurence z reklamy a odradit další společnosti od vývoje aplikací.
Společnost Apple nicméně v prohlášení pro agenturu Reuters uvedla, že „uplatňuje pravidla ochrany osobních údajů stejně pro všechny vývojáře, včetně sebe sama“. Zástupci společnosti přislíbili, že budou s AGCM spolupracovat, aby se vyjasnily všechny otázky.
Apple bojuje na více frontách
Apple a další velké americké technologické firmy se často ocitají v ohnisku zájmu antimonopolních regulátorů v Evropské unii. Pokud se prokáže zneužívání dominantní pozice na trhu podle pravidel EU, mohou firmy čelit pokutám až ve výši deseti procent svých ročních tržeb.
Evropská komise například tento týden oznámila, že se v rámci již zahájeného antimonopolního vyšetřování Applu snaží získat více informací ohledně platebního systému této společnosti.