Článek
Prezident Joe Biden pověřil nynější vedení ministerstva obchodu, aby zanalyzovalo aplikace, které vyrábí, dodává nebo kontroluje Čína. Americkým úředníkům dělají starosti především ty, které shromažďují osobní údaje uživatelů nebo jsou napojeny na čínské vojenské či zpravodajské aktivity.
Vláda Donalda Trumpa se snažila zablokovat novým uživatelům možnost tyto aplikace vůbec stahovat. Američanům také zakázala blíže nespecifikované obchodní transakce s čínskými společnostmi, které platformy TikTok a WeChat vlastní. Soudy však Trumpovy exekutivní příkazy zablokovaly, a ty tak nikdy nenabyly účinnosti.
Bidenova administrativa nyní vydala nové exekutivní příkazy, které ty staré ruší. Kromě těch namířených proti TikToku a WeChat zneplatňují i nařízení proti osmi dalším softwarovým aplikacím pro komunikaci a finanční technologie vydaná v lednu.
TikTok má ve Spojených státech 100 milionů uživatelů. Aplikace WeChat není v zemi tak oblíbená. Celosvětově má více než jednu miliardu uživatelů, avšak převážně v Číně.
Trumpovy exekutivní příkazy vzbudily nevoli Pekingu. Analytici v době jejich vydání upozorňovali, že není jisté, zda má prezident zákonnou pravomoc aplikace v USA zakázat.
TikTok dostal měsíc. Musí reagovat na stížnosti spotřebitelů v EU
Jak funguje TikTok
TikTok je nejpopulárnější především mezi mladistvými, kteří jej podle některých statistik používají již častěji než Facebook. Mezi uživateli této čínské sociální sítě nalezneme ale i starší ročníky.
Princip této online služby je velmi jednoduchý, staví na velmi krátkých videích, která se přehrávají postupně za sebou. Je to stejné, jako kdybyste si prohlíželi příspěvky na Facebooku a obrazovka se rolovala sama na další a další posty.
Místo textu ale na TikToku hrají prim videa, krátké nahrávky s délkou od tří do 60 sekund. A právě takto krátká délka je podle všeho receptem na úspěch, neboť v USA dokonce již čínská sociální síť překonala i Snapchat a Instagram.
Nejprve bylo možné nahrávat videa o délce pouze 15 sekund, později bylo umožněno publikovat až tříminutové klipy. Nyní může videoobsah dosahovat délky až deset minut.
Přestože prim hrají stále krátká videa, řada uživatelů je schopna trávit na TikToku i několik hodin denně.