Článek
Soud nicméně prozatím odmítl zablokovat další restrikce amerického ministerstva obchodu, které mají vstoupit v platnost 12. listopadu a které podle TikToku znemožní používání aplikace v USA.
Trump tažení proti TikToku zdůvodňuje obavami, že čínské vlastnictví firmy představuje riziko pro národní bezpečnost, protože čínská vláda tak podle něj může získávat informace o amerických občanech. Zachování aktivit aplikace TikTok v USA podmínil Trump jejich přesunem do amerických rukou.
Dovolte odstranit WeChat z obchodů, žádá americká vláda soud
Majitelem TikToku je čínská firma Bytedance. Ta před týdnem uzavřela předběžnou dohodu s americkými podniky Oracle a Walmart, která má umožnit pokračování provozu aplikace v USA. Nyní pokračují jednání, která mají stanovit podmínky dohody a rozptýlit pochybnosti ze strany Washingtonu a Pekingu, napsala agentura Reuters.
Právní zástupce TikToku při nedělním soudním slyšení označil zákaz nabídky aplikace ke stažení v USA za "iracionální". "Jaký dává smysl uvalit tento zákaz, když se vedou jednání, která jej mohou učinit zbytečným?" prohlásil.
Zákaz měl původně vstoupit v platnost již 20. září, americké ministerstvo obchodu jej však o týden odložilo, aby poskytlo na jednání více času.
Peking neschválí dohodu o aplikaci TikTok v USA, píše čínský list
Jak funguje TikTok
TikTok je nejpopulárnější především mezi mladistvými, kteří jej podle některých statistik používají již častěji než Facebook. Mezi uživateli této čínské sociální sítě nalezneme ale i starší ročníky.
Princip této online služby je velmi jednoduchý, staví na velmi krátkých videích, která se přehrávají postupně za sebou. Je to stejné, jako kdybyste si prohlíželi příspěvky na Facebooku a obrazovka se rolovala sama na další a další posty.
Místo textu ale na TikToku hrají prim videa, krátké nahrávky s délkou od tří do 60 sekund. A právě takto krátká délka je podle všeho receptem na úspěch, neboť v USA dokonce již čínská sociální síť překonala i Snapchat a Instagram.
Nejprve bylo možné nahrávat videa o délce pouze 15 sekund, později bylo umožněno publikovat až tříminutové klipy. Nyní může videoobsah dosahovat délky až deset minut.
Přestože prim hrají stále krátká videa, řada uživatelů je schopna trávit na TikToku i několik hodin denně.