Článek
Michael a Xochi Birchovi vytvořili Bebo v roce 2005, kdy se sociální sítě těšily vzrůstající popularitě. Koncept byl jednoduchý, po registraci mohli lidé na stránky umisťovat vlastní zápisky, fotografie, hudbu, videa i nejrůznější dotazníky.
Především díky popularitě mezi mladými se web Bebo rychle dostal do hledáčku investorů z AOL, kteří jej nakonec zkraje jara roku 2008 koupili za 850 miliónů dolarů. Finanční krize a stále úspěšnější konkurence ale nakonec vedla v roce 2010 k dalšímu prodeji do rukou Criterion Capital Partners za blíže neupřesněnou sumu.
I přes snahu o návrat zašlé slávy a popularity, kterým kromě dalšího přísunu peněz měl dopomoci také výrazný redesign z roku 2011, nakonec sociální síť skončila v aukci. A tehdy se na scénu vracejí zakladatelé Birchovi, kteří ji na přelomu června a července koupili zpět za milión dolarů (necelých 20 miliónů korun).
„Právě jsme koupili Bebo zpět za jeden milión. Můžeme ji přetvořit? Kdo ví, ale bude zábava to zkusit,“ uvedl k prodeji na Twitteru Michael Birch. Co konkrétně má v plánu předělávat nebo upravovat, zatím ale neupřesnil.
Prodeje mladých internetových projektů za horentní sumy nejsou v posledních letech ničím výjimečným. Teprve 17letý mladík Nick D'Aloisio si díky dvěma rokům usilovné práce na aplikaci Summly připsal na účet 30 miliónů dolarů, tedy téměř 600 miliónů korun. [celá zpráva]