Článek
Koncern Volkswagen začátkem listopadu oznámil, že všem svým značkám doporučil pozastavení inzerce na Twitteru. Reagoval tak na převzetí společnosti Twitter miliardářem Elonem Muskem. Mluvčí ve středu uvedl, že všechny značky se doporučením řídí.
Musk koncem října koupil společnost Twitter za 44 miliard dolarů (více než bilion Kč). Následně rozpustil devítičlennou správní radu a stal se jediným ředitelem podniku. V posledních měsících Musk naznačoval, že v jedné z největších sociálních sítí světa plánuje změny v zájmu „politické neutrality“ a posílení svobody slova.
Jakožto nový ředitel Musk zkraje listopadu propustil také polovinu ze 7500 zaměstnanců. Šéf automobilky Tesla a nejbohatší člověk na světě tento krok zdůvodnil tím, že podnik ztrácí čtyři miliony dolarů (98 milionů Kč) denně, a tak není jiná možnost než začít šetřit.
Twitter může zkolabovat
Odešly i další podniky
„Vyvstávají otázky, zda bude Twitter při dramaticky poníženém počtu personálu schopen udržet celosvětovou diskusní a komunikační platformu v mezích určitých zásad, které si platforma dosud vytyčovala jak v rámci politické, tak společenské konverzace,“ komentoval propouštění ekonom Lukáš Kovanda.
Ten zároveň poukázal na to, že v důsledku „Muskova převzetí platformy a oznámení jeho záměrů s ní však svoji inzerci z Twitteru stahují velké společnosti typu Pfizer“.
Reklamu na Twitteru pozastavily také další významné podniky, například největší americká automobilka General Motors. Podle listu The Wall Street Journal se někteří inzerenti obávají, že na Twitteru by se nyní mohlo objevovat více závadných příspěvků od uživatelů, protože Musk přehodnocuje přístup této platformy k regulaci obsahu.