Hlavní obsah

„Síť X velí všem,“ utahuje si Musk z masivního výpadku Facebooku

Zatímco technici ve společnosti Meta Platforms měli plné práce s odstraňováním technické chyby, která způsobila kolaps Facebooku a Instagramu, americký multimiliardář Elon Musk nešetřil vtípky. Majitel konkurenční sítě X (dříve Twitter) měl z problémů konkurence skoro až dětinskou radost.

Foto: Gonzalo Fuentes, Reuters

Miliardář Elon Musk

Článek

Zlaté marketingové pravidlo praví, že se nemáte nikdy strefovat do konkurence, protože se vám to při první příležitosti vrátí. Své by o tom mohlo vyprávět někdejší vedení Microsoftu, které po prvním představení iPhonu nešetřilo kritikou a tvrdilo, že budoucnost představují zařízení s jejich systémem Windows Phone.

Při každé příležitosti zástupci amerického softwarového gigantu upozorňovali na všechny chyby jablečných telefonů, a že jich nebylo málo. V průběhu času ale mobilní platforma od Microsoftu zcela zanikla a z iPhonů jsou nejprodávanější smartphony.

Facebook a Instagram postihl masivní výpadek

Internet a PC

S parodiemi se roztrhnul pytel

Internet ale prakticky okamžitě po úterním výpadku služeb Mety zaplavily příspěvky parodických účtů, které si z nastalé situace začaly utahovat. „Můžete někoho poslat, ať mi pomůže?“ hlásal účet parodující Marka Zuckerberga, šéfa Mety. K příspěvku připojil fotku Zuckerberga, jak jen zírá na počítačové servery.

Další příspěvek zobrazoval Zuckerberga jako námezdního dělníka, který s kleštěmi v ruce přestříhává kabel – patrně internetový.

A neodolal ani Musk. Poté, co začaly být sociální sítě Mety nedostupné, začal okamžitě vtipkovat. „Pokud čtete tento příspěvek, je to proto, že naše servery fungují,“ napsal zhruba hodinu poté, co se konkurenci nepodařilo problém vyřešit.

Následně vyvěsil na svůj účet na X obrázek, který zachycoval scénu z kresleného filmu Tučňáci z Madagaskaru. Síť X je na něm vyobrazena jako generál, který rozkazuje dalším tučňákům – sítím od Mety, které byly v tu dobu nefunkční.

Uživatelé stále hlásí problémy

Posměšky si vysloužil také šéf komunikace Meta Platforms Andy Stone. O nedostupnosti sociálních sítí Facebook, Instagram a chatovací aplikace Messenger totiž informoval právě na síti X. A to kvůli tomu, že sítě od Mety byly samozřejmě pro uživatele nedostupné.

„Jsme si vědomi, že lidé mají problémy s přístupem k našim službám. Nyní na tom pracujeme,“ uvedl v úterý Stone. První uživatelé přitom začali výpadek hlásit už krátce po 16. hodině.

Vyřešit problémy se nicméně Metě podařilo až okolo 18:30. „Během dneška jsme se museli vypořádat s technickým problémem, který způsobil, že lidé měli potíže s přístupem k některým našim službám. Problém jsme vyřešili co nejrychleji pro všechny, kterých se to týkalo, omlouváme se za případné nepříjemnosti,“ doplnil mediální zástupce Mety.

Navzdory jeho prohlášení si nicméně tisíce lidí i po 20. hodině na serveru DownDetector stěžovaly, že jim sociální sítě od Mety nefungují. Je nicméně možné, že s ohledem na rozsah výpadku nabíhají služby postupně.

Čtvrtý nejdelší výpadek v historii. V Austrálii bylo 10 milionů lidí odříznuto od internetu

Internet a PC

Související články

Výběr článků

Načítám