Článek
„Vyhledávanost výrazu Černobyl a slov spojených s ním a lokalitou Pripjatě se na Seznam.cz po odvysílání prvního dílu seriálu raketově zvýšila a v době vysílání závěrečného dílu dosáhla dokonce 58 000 zadaných hesel týdně. Před třemi měsíci to přitom bylo přibližně 2000 hledání,“ upřesnil Michal Sedláček, produktový manažer Seznam.cz Vyhledávání.
Podle něj se výraz Černobyl hojně vyhledává i po odvysílání posledního dílu, a to nejčastěji s hesly „online“, „Rusko“, „HBO“, „seriál“ či „výlet“.
„Do týdne po uvedení Černobylu se z něj stal jeden z lídrů sledovanosti na HBO GO. Už v květnu, kdy vrcholila závěrečná řada Hry o trůny, jí Černobyl dokázal konkurovat, a to i bez silnější marketingové podpory,” potvrdila zájem o seriál Pavla Brožková, PR manažerka HBO Europe.
Spolu s uvedením nového seriálu vzrostl i zájem o cestovní zájezdy do oblasti postižené katastrofou. „V souvislosti s odvysíláním seriálu také stoupla hledanost zájezdů. Ta kontinuálně roste od premiéry úvodního dílu. V porovnání s hledaností před čtvrt rokem zájem o zájezdy do Černobylu a blízké Pripjatě narostl podle dat Seznam.cz zhruba o 70 %,“ uzavřel Sedláček.