Článek
Zástupci ani jednoho z podniků zatím oficiálně nepotvrdili, jaký bude osud vrcholného marketingu společnosti Yahoo po převzetí Verizonem. Ze zprávy pro regulační úřad nicméně plyne, že případný padák by byla pro Mayerovou doslova výhra, jak se uvádělo již dříve. [celá zpráva]
Pokud totiž šéfka internetového gigantu přijde v důsledku akvizice o své místo, dostane odstupné 55 miliónů dolarů. Tedy v přepočtu něco málo přes 1,3 miliardy korun.
Yahoo je v mínusu
To není vůbec špatné. Především s ohledem na to, že ve druhém čtvrtletí letošního roku prohloubila společnost Yahoo čistou ztrátu na 439,9 miliónu dolarů (10,7 miliardy Kč) z loňských 21,6 miliónu dolarů. Tak velký propad byl údajně způsoben mimořádnými odpisy v souvislosti s poklesem hodnoty služby Tumblr.
Příjmy sice za zmiňované období stouply o 5,2 procenta na 1,31 miliardy USD, po zaúčtování poplatků pro partnerské internetové stránky však klesly o 19 procent na 841,2 miliónu USD.
Ale zpět k Mayerové. Její osud bude nyní záviset na plánech společnosti Verizon. I když je to krajně nepravděpodobné, může se stát i to, že o své místo generální ředitelky nakonec vůbec nepřijde. V takovém případě se však může se zlatým padákem rozloučit.
Verizon za hlavní webové aktivity Yahoo zaplatí 4,8 miliardy dolarů, tedy v přepočtu víc než 118 miliard korun. [celá zpráva]
Americký Verizon akvizicí získá především webový vyhledávač Yahoo a zároveň také e-mailovou poštu, která je na těchto internetových stránkách nabízena jako bezplatná služba. A samozřejmě také početnou základnu uživatelů, kteří tyto služby využívají.
Z Verizonu se stane internetový gigant
Služby Yahoo využívá podle serveru expandedramblings.com každý měsíc miliarda lidí. E-mailovou schránku má na tomto serveru 280 miliónů lidí, z toho 81 miliónů jich je jen z USA.
Verizon se tak díky obchodu přemění z velké telekomunikační společnosti doslova v internetový gigant. Součástí dohody je i realitní majetek Yahoo.
Yahoo si ponechá podíly ve společnostech Alibaba Group Holding a Yahoo Japan.
Yahoo patří ve světě internetu k průkopníkům. V devadesátých letech byla právě tato společnost dominantním poskytovatelem e-mailových účtů zdarma. Firmu ale v posledních letech předehnala konkurence, což se projevilo i na jejich příjmech.