Článek
Z průzkumu vyplynulo, že více než třetina rodičů (41 %) pravidelně telefonuje svým dětem a prosí je o vzdálenou pomoc s technikou. Zhruba 17 % z nich potřebuje často pomoc s chytrými mobily, tablety, internetem či nastavením e-mailu.
Velká část mladé generace přitom svoji roli technologických guru přijala. „59 % z nich uvedlo, že je starší rodinní členové žádají o pomoc velmi často. Studenti jsou ale na vážkách s tím, do jaké míry by měli být odpovědní za pomoc svým rodičům,“ prohlásil Alexander Moiseev ze společnosti Kaspersky.
O aktivitách na internetu se rodiče s dětmi téměř nebaví
„Časté dotazy rodičů stran technologií jim občas lezou na nervy, ale 59 % uvedlo, že se o své rodiče obávají, co se týče jejich schopnosti ovládat technologie nebo rozpoznávat online podvody. Stejné obavy má dokonce 63 % mladých lidí ve věku mezi 17 až 24 let,“ podotkl Moiseev.
Ten zároveň upozornil, že se moderním technologiím nedá příliš vyhnout – naopak se s nimi setkáváme při každodenních činnostech. Právě to ale u starších ročníků může vyvolávat negativní emoce.
„Jakékoliv změny u nás všeobecně vyvolávají negativní emoce. Proč je nutné něco měnit, když to funguje a líbí se nám to? Může za to náš strach ze stárnutí a uvědomění si, že přestáváme určité věci chápat. Jsme více podezřívaví, odmítáme zjednodušení, a to vše z obavy, že už nejsme dále schopni držet krok s dobou a pokrokem. Proto je nutné, aby byli uživatelé lépe informováni o možnostech své ochrany v digitálním světě a byli schopni používat odpovídající bezpečnostní software, který ochrání jejich údaje a veškeré online aktivity,“ uvedla psychoterapeutka Kathleen Saxtonová.