Hlavní obsah

Pyžamo a bačkory do práce? Sítě ovládl nový hit

Většina lidí se snaží, aby v pyžamu nebyli vůbec vidět. Mladí Číňané to ale mají úplně jinak. V poslední době si našli novou zábavu – do práce chodí oblečeni v co nejdomáčtěji vyhlížejících outfitech. A svými módními kreacemi se pak chlubí na sociálních sítích. Ty tak doslova zaplavují fotky lidí pracujících v kancelářích v teplácích a s nehodícím se vrškem nebo v kabátu nataženém halabala přes pyžamo a v bačkorách.

Foto: Profimedia.cz

Ilustrační foto

Článek

Tento nový fenomén dokonce dostal už i svoje vlastní jméno – jde o trend nechutných outfitů. Podle deníku The New York Times ukazuje, že někteří mladí Číňané odmítají věčné životní snažení.

Když se v prosinci ochladilo, Cindy Luová začala do kanceláře nosit huňaté pyžamo přes mikinu s kapucí. Nošení pyžama do práce se pro ni zakrátko stalo zvykem a brzy už se ani neobtěžovala nosit stejný spodní a vrchní díl a brala si na sebe prostě to, co jí bylo nejpohodlnější.

O několik měsíců později sdílela svoji fotku na síti Siao-chung-šu (Xiaohongshu), čínské obdobě Instagramu, kde už podobné snímky s označením „nechutné outfity v práci“ zveřejňovaly desítky tisíc mladých zaměstnanců. „Chci prostě nosit, co se mi zachce. Nemyslím si, že má cenu utrácet peníze za oblečení do práce, když tam jen sedím,“ vysvětlila 30letá Luová, která pracuje jako interiérová designérka ve Wu-chanu.

Sociální sítě zaplavil trend mafiánských manželek

Internet a PC

Život plný ambicí a snažení

Neochota plnit očekávání ohledně vhodného vzhledu v práci odráží podle amerického deníku rostoucí nechuť mladých Číňanů k životu plnému ambicí a snažení, který byl typický v předchozích letech. Na pozadí toho, jak zpomaluje hospodářský růst a slibných příležitostí je méně, mladí tíhnou k trendu zvanému „lehnout si na záda“, jenž usiluje o pohodový životní styl bez zbytečných komplikací.

Z nošení co nejležérnějšího oblečení do kanceláře se stal trend na čínských sociálních sítích, když uživatelka s přezdívkou Kendou S. zveřejnila video na platformě Tou-jin (Douyin), obdobě TikToku, v němž ukázala, v čem chodí do práce. Měla na sobě chlupatý hnědý svetr po kolena, kostkované kalhoty od pyžama, růžovou prošívanou bundu a huňaté hnědé bačkory.

Ve videu se jeho autorka svěřila, že ji kvůli jejímu outfitu několikrát napomenul nadřízený a její vzhled označil za nechutný. Video dostalo přes 735 000 lajků a přes milion uživatelů ho sdílelo.

Označení „nechutné outfity v práci“ se pak rozšířilo na několika čínských sociálních sítích, jejichž uživatelé se začali předhánět, čí oblečení v práci je odpudivější. Na sociální síti Weibo související obsah zhlédly stovky milionů lidí a vznikly tam diskuze, proč se mladí lidé nechtějí v dnešní době speciálně oblékat do práce.

Sociální sítě aktivně používá už pět miliard lidí

Sociální sítě jsou neodmyslitelnou součástí každodenního života velké části světové populace. Potvrzuje to i nejnovější výroční zpráva, kterou společně připravily analytická společnost Meltwater a renomovaná agentura We Are Social. Z jejich společného průzkumu vyplývá, že počet aktivních uživatelů sociálních sítí v uplynulém roce přesáhl vůbec poprvé hranici pěti miliard.

„Rok 2023 byl plný digitálních milníků a to se týká i sociálních sítí. Počet uživatelů v globálním měřítku dosáhl 5,04 miliardy, celosvětově se tak za posledních 12 měsíců zvýšil o 266 milionů, což představuje meziroční růst o 5,6 procenta,“ uvedli tvůrci průzkumu ve výroční zprávě.

Zdůraznili přitom, že pětimiliardová cifra sama o sobě nemusí působit tak zajímavě, je ale potřeba si uvědomit, že odpovídá 62 procentům celkové světové populace.

„Typický uživatel sociálních médií nyní tráví 2 hodiny a 23 minut denně na svých vybraných sociálních platformách a každý měsíc používá v průměru bezmála sedm platforem,“ konstatovali tvůrci.

Prozradili také, že statistikám nyní kraluje TikTok. Uživatelé na něm totiž tráví suverénně nejvíce času, v rámci platformy Android jde v průměru o 34 hodin měsíčně, tedy více než jednu hodinu každý den. Druhá příčka patří YouTubu, kde lidé sledují videa průměrně 28 hodin měsíčně.

Ke zmiňovaným časům je ale zapotřebí připočítat i čas na dalších sociálních sítích. Typický uživatel internetu věnuje svému on-line životu v rámci sociálních sítí v průměru 6 hodin a 40 minut denně.

Sexy modelka vydělávala statisíce, i když neexistuje. Teď ale zmizela

Software
Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám