Hlavní obsah

Předplatné pro ověřené účty spustí Twitter příští týden

San Francisco

Americká internetová společnost Twitter příští týden v pátek na své stejnojmenné sociální síti provizorně spustí funkci předplatného pro ověřovací modrou ikonu. Na svém twitterovém účtu to dnes oznámil šéf společnosti Elon Musk. Twitter navíc bude používat různé barvy této ikony pro organizace a jednotlivce.

Foto: Hildenbrand Karl-Josef, ČTK

Ilustrační foto

Článek

„Zlaté ověření pro společnosti, šedé pro vlády, modré pro jednotlivce (ať jsou celebrity, nebo ne),“ napsal Musk. Všechny účty budou před aktivací ikony ověřeny manuálně. „Bolestivé, ale nutné,“ dodal.

Musk se po převzetí Twitteru rozhodl přeměnit funkci modré ikony. Ta původně označovala ověřené účty známých novinářů, komentátorů, politiků a dalších veřejných osobností. Musk ale plánuje, že ověření si bude možné pořídit v rámci měsíčního předplatného, které bude stát osm dolarů (asi 200 Kč).

Musk informoval o zavedení předplatného pro ověření na Twitteru.

Lid promluvil. Pozastavené twitterové účty budou obnoveny, oznámil Musk

Internet a PC

Odchází inzerenti i zaměstnanci

Musk je nyní nejbohatším člověkem na světě. Twitter koupil v říjnu za 44 miliard dolarů a ve společnosti od té doby zahájil dramatické změny. Za měsíc od převzetí Twitteru Muskem se na této platformě výrazně zvýšil počet rasistických, antisemitských a jinak nenávistných projevů, uvedly organizace, které síť monitorují. Musk tvrdí, že na sociální síti prosazuje absolutní svobodu.

Od svého nástupu vyhodil polovinu ze 7500 zaměstnanců. Mnoho dalších jich pod tlakem odešlo samo.

„Vyvstávají otázky, zda bude Twitter při dramaticky poníženém počtu personálu schopen udržet celosvětovou diskusní a komunikační platformu v mezích určitých zásad, které si platforma dosud vytyčovala jak v rámci politické, tak společenské konverzace,“ komentoval propouštění ekonom Lukáš Kovanda.

Padáka dostane 11 000 lidí. Po Twitteru masivně propouští Instagram i Facebook

Internet a PC

Ten zároveň poukázal na to, že v důsledku „Muskova převzetí platformy a oznámení jeho záměrů s ní však svoji inzerci z Twitteru stahují velké společnosti typu Pfizer“.

Reklamu na Twitteru pozastavily také další významné podniky, například největší americká automobilka General Motors či koncern Volkswagen. Podle listu The Wall Street Journal se někteří inzerenti obávají, že na Twitteru by se nyní mohlo objevovat více závadných příspěvků od uživatelů, protože Musk přehodnocuje přístup této platformy k regulaci obsahu.

Twitter může zkolabovat

Internet a PC

Související články

Výběr článků

Načítám