Článek
Pokles návštěvnosti je dramatický, ale není tak strmý, jak odhadovali analytici. Podle nich mělo on-line zpravodajství britského listu The Times přijít až o 90 procent návštěvníků.
Organizace News International magnáta Murdocha, která Times Online vlastní, se zatím ke zveřejněným číslům nevyjádřila.
V současnosti za přístup na své stránky kromě Times Online vybírají poplatky dva deníky. Jedním je The Wall Street Journal, na němž si některé články mohou číst jenom předplatitelé online verze deníku. Druhým je pak jeho konkurent Financial Times.
Éra obsahu na internetu zadarmo prý končí
S nápadem placeného zpravodajství přišel mediální magnát Rupert Murdoch již minulý rok. [celá zpráva]
„Internet nastartoval novou mediální revoluci a otevřel dveře mnoha levným metodám, jak se mohou informace dostat k lidem. Ale zprávy nelze vyrábět zadarmo, a proto chceme zpoplatnit naše webové stránky,“ vysvětloval své záměry Murdoch.
Podle něj prý už on-line reklama nestačí na to, aby pokryla všechny náklady na provoz zpravodajských serverů a zbytečně se nesnižovala jejich kvalita. „Věřím, že díky zpoplatnění budeme ještě úspěšnější než nyní, a proto konkurence nebude dlouho váhat a bude nás následovat,“ uvedl.
Budoucnost médií je v elektronických knihách
Mediální trh čeká velká revoluce. Tvrdí to alespoň Rupert Murdoch, kterému patří společnost News Corp. Lidé totiž podle něj mají stále více v oblibě chytré mobilní telefony a takzvané ebooky, což je v podstatě elektronická obdoba běžné knihy. Taková zařízení prý způsobí revoluci na mediálním trhu a vytlačí všechny časopisy a noviny.
„Do kapesních přístrojů s připojením na internet si lidé mohou velice jednoduše stáhnout všechny zprávy, které je zajímají, aniž by si museli kupovat neforemné papírové noviny,“ vysvětloval mediální magnát svoji vizi.