Článek
„Twitter bude pro běžné uživatele vždy zdarma, ale pro komerční či vládní uživatele tu možná budou mírné náklady,“ prozradil své plány americký vizionář na Twitteru.
Twitter will always be free for casual users, but maybe a slight cost for commercial/government users
— Elon Musk (@elonmusk) May 3, 2022
Narážel na to, že firmy, úřady, organizace či vlády běžně využívají bezplatný Twitter ke svým kampaním, aby si získaly přízeň uživatelů. Podle Muskova prohlášení je tedy namístě, aby za svůj prostor na síti platily.
V současnosti to funguje tak, že firmy platí výhradně za reklamu, kterou u Twitteru zadají k propagaci. Za své profily, kde mohou publikovat libovolné příspěvky – klidně i s reklamním charakterem – ale už nic neplatí. Právě to by se ale mohlo v dohledné době změnit.
Musk chce nahnat na Twitter většinu Američanů
Musk je odpůrcem reklam
Musk je dlouhodobým odpůrcem reklam na Twitteru, přestože právě díky takovému komerčnímu obsahu mohou síť využívat lidé zadarmo. Podle budoucího šéfa Twitteru ale reklama dává společnostem „příliš velkou moc nad webem“.
Paradoxně zpoplatnění účtů velkým firmám, státům a úřadům by mohla být cesta, jak vymýtit z Twitteru reklamu – všechny zmiňované subjekty by platily za to, že na síti vůbec mají svůj vlastní účet.
Nevyzpytatelné manévry Muska, přiživuje kritiku Twitteru
I samotný Musk si totiž uvědomuje, že reklamy nelze zastavit ze dne na den, pokud má být platforma finančně životaschopná. V minulosti ale prohlásil, že je „zastáncem Twitteru založeného na předplatném místo verze podporované reklamou“. Svůj tweet ale následně smazal.
V současnosti již existuje Twitter Blue, byť zatím pouze ve vybraných státech. Jde o předplacenou službu, která uživatelům poskytuje přístup k prémiovým funkcím za měsíční poplatek od tří dolarů (68 Kč). Právě placenou verzi platformy se pravděpodobně bude snažit Musk více rozvinout.
Musk zároveň prohlásil, že plánuje uvést sociální síť Twitter tři roky po její koupi znovu na akciovou burzu. Musk podepsal dohodu o koupi Twitteru za 44 miliard dolarů (přes bilion Kč) minulý měsíc, nyní ji ale musí ještě schválit akcionáři sociální sítě.