Hlavní obsah

Papírovou korespondenci s úřady nahradí datové schránky

PRAHA

Ministerstvo vnitra v pátek podepsalo s Českou poštou smlouvu o provozování informačního systému datových schránek. Datová schránka bude umožňovat komunikaci s veřejnou správou a nahradí papírový kontakt elektronickým. Povinně budou mít datovou schránku právnické osoby, v případě zájmu si je mohou zřídit i občané.

Foto: Profimedia.cz

Stohy obálek nahradí elektronická komunikace.

Článek

Datové schránky bude spravovat ministerstvo vnitra, Česká pošta bude zajišťovat provoz celého systému a také například rozesílat přístupové údaje, provozovat helpdesk, callcentrum a další služby pro snadnější využívání schránek.

"Věřím, že stejně, jako se staly minulostí telegramy, bez kterých jsme si kdysi nedokázali život vůbec představit, opustí v dohledné době českou část planety Země i obálky s pruhem,“ řekl k podpisu smlouvy ministr vnitra Ivan Langer.

Od 1. května bude zahájen zkušební provoz s vybranými úřady. V den účinnosti zákona, tedy 1. července, začne zřizování schránek těm, kteří ji musí mít ze zákona a dále fyzickým osobám, které si o ni požádají. 

Přístup ke schránce bude možný přes počítač připojený k internetu, případně na kontaktních místech Czech POINT, tam také bude možné požádat o její zřízení.

Pošta přijde ročně o 800 miliónů

"Vznik datových schránek znamená, že Česká pošta přijde odhadem na poštovním provozu okolo 800 milionů Kč. Část této ztráty nahradí Poště příjmy z provozování datových schránek, rozhodně to však nebude celá tato částka. Datové schránky jsou však technologický fenomén, kterému se nemůžeme a ani nechceme bránit,“ dodal šéf České pošty Petr Sedláček.

Zřízení datových schránek vychází ze zákona o elektronických komunikacích, který byl schválen v loňském roce.

Související témata:

Výběr článků

Načítám