Článek
Výsledky průzkumu AMI Digital Index prováděného už popáté autoři porovnali s loňskými roky. „Sběr dat jsme prováděli v červnu, po pádu covidových opatření.
Letošní výsledky ukázaly, že Češi stráví denně 159 minut na sociálních sítích, což je o celých 16 minut déle, než tomu bylo loni. Jde o největší nárůst od roku 2017, kdy v průzkumu respondenti odpověděli, že stráví užíváním sociálních sítí 144 minut denně,“ představil výsledky Vladan Crha, ředitel AMI Digital.
Nejen YouTube, TikToku půjde po krku také Facebook
„Tento výrazný nárůst je jistě ovlivněn tím, že dvěma generacím se na dva měsíce zcela změnil život. A také procházením sociálních sítí a vůbec užívání internetu do mobilních telefonů,“ vysvětlil Crha.
Mladší ženy víc na sítích
Častěji navštěvují na internetu sociální sítě ženy než muži. Spíše mladší. A s nižším vzděláním. „To může souviset i s tím nižším věkem, tedy ještě nedokončeným vzděláním. Nejčastějším účelem je kontakt s přáteli, což je samozřejmě primární úkol sociálních sítí,“ říká Crha.
„Pak také zábava a na posledním místě zdroj informací. Tady u toho je velmi zajímavé, že důvěryhodnost ve zprávy objevující se na sociálních sítích je vůbec nejnižší ze všech dostupných zdrojů,“ poznamenal Crha.
Bělorusko kvůli protestům vypnulo internet
Jak dodává, vypadá to, že společnost postupem let vyspěla. „I když to se týká mladých a mladších uživatelů Facebooku, naopak starší uživatelé v kategorie 45–59 let zprávám na sociálních sítích mnohem častěji věří,“ komentuje návyky návštěvníků nejoblíbenější sociální sítě Facebook.
Na pátém místě žebříčku
Aktivní na sociálních sítích jsou každý den čtyři pětiny lidí. V čele nejpoužívanějších sítí se drží YouTube, kde lákají dlouhá videa, následovaný je Facebookem a na třetím místě se umístil Instagram, který roste nejdynamičtěji. Část průzkumu mezi 507 respondenty se také tradičně zabývala důvěryhodností médií.
Právě zde se ukázaly sociální sítě na posledním pátém místě žebříčku, v němž nejvýše stálo rozhlasové vysílání, druhá byla televize, třetí tisk a na čtvrtém místě zpravodajské weby.
Koronavirus Facebooku pomohl, sociální síť hlásí miliardový zisk
„K těmto výsledkům je třeba ovšem dodat, že nejdůvěryhodnější jsou nejméně sledovaná média. Například rádio objektivně přináší nejméně zpráv, obvykle tři až šest vybraných příspěvků. A to právě asi lidé vyhledávají, krátkost, stručnost a výběr těch nejdůležitější zpráv,“ komentoval výsledky důvěry lidí v média Jan Kučmáš z AMI Communications, kam patří i AMI Digital.