Hlavní obsah

Panasonic se vrátil k zisku díky snížení nákladů

Tokio

Japonský výrobce spotřební elektroniky Panasonic v prvním finančním čtvrtletí vykázal čistý zisk 12,8 miliardy jenů (3,4 miliardy Kč) po ztrátě 30,4 miliardy jenů před rokem. Výsledky byly podpořeny snížením nákladů, které zahrnovalo zrušení více než 38 000 pracovních míst.

Foto: Yuriko Nakao , Reuters

Článek

Tržby společnosti ve čtvrtletí končícím v červnu nicméně klesly o šest procent na 1,815 biliónu jenů kvůli slabé poptávce na domácím trhu. Výsledky byly zasaženy rovněž negativními důsledky silné domácí měny a dluhové krize v eurozóně.

Firma nadále předpokládá, že za celý finanční rok vydělá 50 miliard jenů. V předchozím finančním roce vykázala rekordní ztrátu 772,2 miliardy jenů, napsala agentura AP.

Počet zaměstnanců společnosti se na konci června snížil na zhruba 327 500 osob z téměř 366 000 osob před rokem. Firma se nyní potýká s ostrou zahraniční konkurencí, například ze strany jihokorejského rivala Samsung Electronics.

Nový prezident společnosti Kazuhiro Cuga se rozhodl, že obrátí pozornost podniku od televizorů k bílému zboží, jako jsou ledničky a myčky, a přesune větší část výroby do zahraničních továren. Panasonic předpokládá, že v tomto finančním roce prodá 15,5 miliónu televizorů, tedy o dva milióny méně než loni.

Související témata:

Výběr článků

Načítám