Hlavní obsah

Netflix se chystá zdražit předplatné

Streamovací platforma Netflix chystá změnu, která uživatelům velkou radost neudělá. Podle zdrojů listu The Wall Street Journal (WSJ) se americký podnik chystá zvýšit ceny předplatného. Týkat se to má účtů, které neobsahují reklamu.

Foto: Dado Ruvic, Reuters

Logo firmy Netflix

Článek

List WSJ se ve svém nejnovějším článku odvolává na informace získané přímo od zaměstnanců Netflixu.

Přesné podrobnosti bohužel zatím nejsou k dispozici, nicméně na stole je údajně návrh o postupném zdražování předplatného napříč jednotlivými trhy. Jak to ovlivní zájem uživatelů by si měl Netflix ověřit nejprve ve Spojených státech a Kanadě.

Zdražení se má přitom týkat pouze účtů, které jsou k dispozici bez reklamy. Na vybraných trzích totiž ještě Netflix nabízí cenově výhodnější nabídky, kdy lidé platí měsíčně nižší poplatek, ale na platformě se musí smířit s reklamou.

Předplatné s reklamou zavedl Netflix jako první v USA, a to už v loňském roce. Od té doby se nabídka rozšířila do řady dalších států, například do Austrálie, Brazílie, Kanady či Japonska. V rámci Evropy je předplatné s reklamou k dispozici ve Velké Británii, Německu i Francii.

Změny zabraly. Netflix přilákal více předplatitelů, než se čekalo

Internet a PC

Předplatné s reklamou zabralo

Uživatelé v USA za službu s reklamou měsíčně zaplatí sedm dolarů (162 Kč). Tarify bez reklamy tam pak startují na ceně deseti dolarů (232 Kč).

V Česku, kde zvýhodněná nabídka s reklamou chybí, se ceny předplatného pohybují od 199 do 319 Kč měsíčně. Zda by se zdražení dotklo i trhů, kde není nabídka s reklamou k dispozici, zatím není jasné. Vyloučen není ani scénář, kdy by na českém trhu došlo ke zdražení až ve chvíli, kdy bude zaveden tarif s reklamou.

Ten se totiž Netflixu evidentně osvědčil. Od dubna do června získal podle serveru dw.com Netflix 5,9 milionu nových uživatelů, což je o čtyři miliony více, než se očekávalo. Analytici to přisuzují právě nabídce levnějšího předplatného s reklamou.

Anketa

Zrušili byste Netflix, kdyby zdražilo předplatné?
Rozhodně ano.
54 %
Nevím, záleželo by na výši zdražení.
32,9 %
Ne, obsah za vyšší cenu stojí.
3,8 %
Netflix si nepředplácím.
9,3 %
HLASOVÁNÍ SKONČILO: Celkem hlasovalo 12157 čtenářů.

Je nicméně evidentní, že se Netflix snaží získat více peněz – a to ať už od samotných uživatelů, nebo prostřednictvím reklam u levnějšího předplatného. Proto streamovací platforma vyrazila již letos v létě do boje proti lidem, kteří svůj účet sdílejí s více různými lidmi naráz, aby ušetřili. Provozovatelé streamovací služby je nechtějí rovnou odstřihnout, ale donutit je zaplatit – za každou domácnost navíc si Netflix naúčtuje 79 Kč.

Omezeno je však to, kolik domácností lze přidat. U základního tarifu Basic za 199 Kč totiž další domácnost přidat nelze vůbec, u Standardu za 259 Kč si je možné připlatit za jednu extra domácnost, u nejvyššího tarifu Premium za 319 Kč pak za dvě.

Patrně i toto omezení vedlo k tomu, že si někteří sdíleči pořídili úplně jiný tarif, což se odrazilo na celkovém nárůstu počtu předplatitelů.

Společnost Disney+ začne omezovat sdílení hesel. Bude rušit i účty

Kultura

Příjmy zaostaly za očekáváním

Navzdory velkému nárůstu předplatitelů ale příjmy společnosti zaostaly za očekáváním. Ve druhém čtvrtletí příjmy Netflixu mírně vzrostly na 8,2 miliardy dolarů (175 miliard korun), což je o zhruba 100 milionů méně, než se předpokládalo.

Společnost přesto zaznamenala meziroční nárůst čistého zisku ve druhém kvartále, dosáhl zhruba 1,5 miliardy dolarů (32 miliard korun).

Pro třetí čtvrtletí očekává společnost příjmy ve výši 8,5 miliardy dolarů (181 miliard korun), což je o 200 milionů více, než předpovídají analytici. Přesná data za třetí čtvrtletí ještě nebyla zveřejněna.

Sdíleči si připlatí. Netflix jim za každou domácnost naúčtuje 79 Kč

Internet a PC

Související články

Výběr článků

Načítám