Hlavní obsah

Microsoft uzavřel herní obchod za 1,5 bilionu. Regulátoři ustoupili

Aktualizováno

Získat kladná stanoviska od všech regulátorů se podařilo americkému Microsoftu v případě koupě herního studia Activision Blizzard. Historicky největší herní obchod v hodnotě 69 miliard dolarů (1,5 bilionu Kč) tak byl v pátek po více než roce čekání dokončen. Upozornila na to agentura Reuters.

Upoutávka na hru Call of Duty Modern WarfareVideo: Activision

Článek

Microsoft oznámil plány na koupi herního studia už vloni v lednu. „Usilovně investujeme do prvotřídního obsahu, komunity a cloudu, abychom zahájili novou éru her, která staví hráče a tvůrce na první místo,“ prohlásil tehdy ke spojení obou gigantů šéf Microsoftu Satya Nadella.

Sám patrně ani netušil, jak moc se celý obchod zkomplikuje a zdrží. Proti akvizici se totiž postavili regulátoři z USA, Evropské komise (EK) i Velké Británie.

V průběhu uplynulých měsíců tak musel americký softwarový gigant udělat celou řadu ústupků. Uzavřel licenční smlouvy o poskytování her s dalšími firmami – například se společností Nvidia, ukrajinskou firmou Boosteroid či japonskou společností Ubitus.

Stopka pro největší herní koupi? Microsoft nabídl Britům další ústupky

Hry a herní systémy

Britové dali také zelenou

Díky nim letos v květnu získal požehnání EK a v červenci následně i od regulátora v USA. Posledním orgánem, na který se čekalo, byl britský antimonopolní úřad CMA. I britští regulátoři ale nakonec dali ještě před koncem tohoto týdne americkému softwarovému gigantu zelenou, uvedla agentura Reuters.

Microsoft se musel ale smířit s dalším ústupkem – studio Activision Blizzard muselo ještě před uzavřením obchodu prodat svá streamovací práva mimo Evropu konkurenční společnosti Ubisoft Entertainment. Práva platí pro veškeré stávající a budoucí hry vydané během následujících 15 let, a to ve verzích pro klasické počítače i herní konzole.

„V porovnání s původní dohodou nezíská v tomto případě Microsoft kontrolu nad cloudovými právy na herní produkty Activision Blizzardu. V praxi tak Microsoft nebude moci omezovat trh tím, že hry nabídne pouze v rámci své cloudové herní služby nebo jednotlivé tituly odepře konkurentům,“ stojí v prohlášení CMA.

Microsoft pouze stoicky uvedl, že je „vděčný za důkladnou kontrolu a rozhodnutí CMA“.

Po úspěšném dokončení celého obchodu se Microsoft proměnil v třetí největší herní firmu na světě, alespoň tedy co se tržeb týče. Zařadí se tak těsně za společnosti Tencent a Sony. Jde o největší herní akvizici v celé historii.

Těžit ze spojení budou hráči

Americký softwarový gigant se tak nově stal majitelem celé řady zvučných jmen herního světa – zmiňme alespoň Call of Duty, World of Warcraft, Diablo, Candy Crush, Tony Hawk, Overwatch, Spyro, Hearthstone, Guitar Hero, Crash Bandicoot a StarCraft.

Lze očekávat, že tyto hry se objeví také v Xbox Game Passu, tedy že je lidé budou moci hrát zadarmo v rámci předplatného. Úplně stejně to totiž americký softwarový gigant udělal předloni, když se mu podařilo koupit Bethesdu. Za tu tehdy zaplatil 7,5 miliardy dolarů, což je v přepočtu více než 160,9 miliardy korun.

V konečném důsledku by tak ze spojení měli těžit nejvíce hráči. „Hráči na celém světě milují hry Activision Blizzard a věříme, že kreativní týmy mají před sebou svou nejlepší práci,“ prohlásil šéf gamingové divize Microsoftu Phil Spencer. Ten nyní bude šéfovat i všem týmům v Activision Blizzardu.

Trailer ke hře Diablo IVVideo: archiv tvůrců

Stovky tisíc měsíčně za hraní videoher. Neutrácím za blbosti, říká český hráč

Hry a herní systémy

Související články

Výběr článků

Načítám