Článek
Na začátku unikátního vynálezu byla náhoda. „Byli jsme tehdy na dovolené a já chtěl vyfotit partu lidí u jedné restaurace. To se ale nepovedlo, protože hned vedle stálo kolo, jehož reflektor odrazil světlo tak nešťastně, že momentka byla zralá na vyhození do koše,“ popsal první impulz k vývoji nové kolekce oblečení nizozemský návrhář Saif Siddiqui.
Dlouhých šest let pak testoval různé materiály a barvy, aby stejného efektu docílil také u oblečení. „První jsem se pouze snažil vytvořit takové oblečení, aby byli lidé v noci viditelní a například projíždějící auta pro ně nebyly překážkou,“ popsal návrhář.
Good ol times with @Ozyakup #Gilgamesh pic.twitter.com/QtiIb72e
— Saif Siddiqui ISHU (@Saif_SDQ) 5. února 2013
Nizozemský návrhář Saif Siddiqui (uprostřed)
Až v loňském roce ho však napadlo posunout celou myšlenku ještě na úplně novou úroveň. „Jedna známá se mi pak svěřila, že ji jeden paparazzi totálně zkazil večer, když ji několik hodin obtěžoval v klubu s fotoaparátem v ruce. A pak mě to napadlo. Proč nevytvořit oblečení, ve kterém by vás nemohl nikdo vyfotit?“ prohlásil Siddiqui.
Netrvalo dlouho a ze speciálního materiálu vytvořil speciální šátek proti fotografům, který je prodáván pod značkou Ishu. Když se někdo snaží vyfotit osobu, která ho nosí, na snímku zůstane místo obličeje pouze černá skvrna. Je však nutné podotknout, že to funguje pouze v případě, kdy fotograf používá blesk. Například v nočních klubech se ale prakticky jinak fotit nedá.
The beautiful @ParisHilton with the 1st antiflash scarf! Black out pics when flash is used. https://t.co/Aub41g3xY7 pic.twitter.com/yYhoBIONgk
— Saif Siddiqui ISHU (@Saif_SDQ) 28. dubna 2016
Nový šátek si pořídila například už i Paris Hiltonová
Právě díky tomu zaujal nápad celou řadu celebrit. Jednou z prvních byla americká miliardářka a večírková královna Paris Hiltonová. Neodradila ji ani poměrně vysoká cena, která se v přepočtu blíží pomyslné hranici deseti tisíc korun.
Zájem o šátek byl podle tvůrce tak vysoký, že se prakticky okamžitě rozhodl celou kolekci rozšířit. V současnosti je tak s podobným materiálem možné koupit například i kravaty, trika a mikiny. Sám Siddiqui však přiznává, že největší zájem je jednoznačně o šátky a že u nich je obrana proti fotografům nejúčinnější.