Článek
V říjnu se zvýšila návštěvnost většiny internetových kategorií. S nástupem podzimu lidé hledali rady a tipy, jak připravit obydlí na nadcházející zimu či správně zazimovat zahradu. Rostla proto návštěvnost kategorie Bydlení a Zájmových serverů zhruba o desetinu. S příchodem chladnějšího počasí začali lidé trávit více času doma, a tak rostl počet uživatelů internetových rádií a televizí. Jejich návštěvnost z PC stoupla o devět procent.
Češi na internetu přehrají ročně 3,2 miliardy videí
Informace o úmrtí Karla Gotta významně ovlivnila návštěvnost v kategoriích Zpravodajství, Společenské magazíny a Bulvární magazíny. Nejvyšší návštěvnosti dosáhly tyto tři kategorie 2. října. Například v případě Společenských magazínů vzrostla návštěva o 1,4 milionu uživatelů na 1,9 milionu uživatelů. Počet návštěvníků digitálních bulvárních médií se zvýšil o 700 000 na 2,3 milionu uživatelů a zpravodajských serverů o 600 000 na 2,9 milionu. Meziměsíční nárůst návštěvnosti činil u kategorie Zpravodajství osm až 11 procent.
NetMonitor je výzkumný projekt, jehož cílem je poskytnout informace o návštěvnosti webových stránek a sociodemografickém profilu uživatelů internetu v České republice. Zadavatelem projektu je Sdružení pro internetový rozvoj a dodavatelem výzkumu je mezinárodní společnost Gemius.