Článek
Populární videohry typu Doom, Mortal Combat a Grand Theft auto, které obsahují brutální zabíjení, účinné zbraně a zobrazují pouliční zločin, mají za následek to, že se hráč stane odolný vůči šokujícímu násilí a agresi.
Podle psychologů se pak tato změna v chování hráče projeví tak, že se daná osoba chová mnohem brutálněji.
Kritikové těchto výzkumů ale namítají, že tato a jim podobné studie [celá zpráva zde a zde], pouze říkají, že násilníci hrají násilné aplikace, ne však, že násilné aplikace vytvářejí násilníky.
Tým odborníků z Missouri-Columbijské university však ústy svého šéfa Bruce Bartholowa tvrdí, že jejich závěry jsou správné. Batholowova skupina se totiž odvolává na měření mozkové aktivity, kterou označuje jako odezvu P300.
Účastníkům pokusů ukazují lékaři střídavě reálné nenásilné a násilné obrázky. Lidé, kteří často hrají násilné hry, měli tento P300 index malý a opožděný, dodali experti.
"Ti, kteří často hrají krvavé hry, nevidí příliš velké rozdíly mezi neutrálními a násilnými snímky," komentoval zjištění Bartholow.