Hlavní obsah

Násilné hry podněcují agresi, tvrdí nová studie

Hry zobrazující násilí mohou v mozku spustit mechanizmy, které podněcují násilné chování. V úterý to uvedli vědci z univerzity Missouri-Columbia.

Článek

Populární videohry typu Doom, Mortal Combat a Grand Theft auto, které obsahují brutální zabíjení, účinné zbraně a zobrazují pouliční zločin, mají za následek to, že se hráč stane odolný vůči šokujícímu násilí a agresi.

Podle psychologů se pak tato změna v chování hráče projeví tak, že se daná osoba chová mnohem brutálněji.

Kritikové těchto výzkumů ale namítají, že tato a jim podobné studie [celá zpráva zde a zde], pouze říkají, že násilníci hrají násilné aplikace, ne však, že násilné aplikace vytvářejí násilníky.

Tým odborníků z Missouri-Columbijské university však ústy svého šéfa Bruce Bartholowa tvrdí, že jejich závěry jsou správné. Batholowova skupina se totiž odvolává na měření mozkové aktivity, kterou označuje jako odezvu P300.

Účastníkům pokusů ukazují lékaři střídavě reálné nenásilné a násilné obrázky. Lidé, kteří často hrají násilné hry, měli tento P300 index malý a opožděný, dodali experti.

"Ti, kteří často hrají krvavé hry, nevidí příliš velké rozdíly mezi neutrálními a násilnými snímky," komentoval zjištění Bartholow.

Související články

Soud: Videohra zavinila vraždu tří lidí

Soudní dvůr ve městě Tuscaloosa v Albamě prohlásil, že k vraždě dvou policejních důstojníků a dispečera, která se odehrála v roce 2003, navedla teenagera...

Americký senátor chce zakázat počítačovou hru

Americký senátor za stát New York Charles Schumer ostře vystoupil proti nové počítačové hře "25 to Life", která má přijít v létě na trh. Je podle něj natolik...

Výběr článků

Načítám