Hlavní obsah

Nabídce neomezených tarifů neodolalo za týden 200 000 lidí

Praha

Na nové levnější neomezené mobilní tarify přešlo během necelého týdne zhruba 200 000 zákazníků, tedy asi 1,4 procenta všech uživatelů mobilních čísel v Česku. Z toho zhruba tři čtvrtiny tvoří koncoví uživatelé a zbytek firmy. Největší podíl uživatelů připadá na Telefóniku.

Foto: Ondřej Kořínek, Novinky

Ilustrační foto

Článek

„Stále registrujeme zhruba dvojnásobnou návštěvnost na našich prodejnách a provoz infolinek je přibližně pětinásobný. Velká většina zájemců si volí neomezený tarif Free CZ,“ uvedl mluvčí Telefóniky Hany Farghali. Podobná situace je i u konkurentů.

Cenovou válku spustila minulý čtvrtek Telefónica, když přišla se třemi paušálními cenovými programy pro neomezené volání, SMS a internet. Ten nejvyšší, umožňující volání a SMS do všech sítí a jeden GB dat vyjde na 749 Kč při uzavření smlouvy na dva roky. Vodafone o den později nabídl neomezený paušál s 600 MB dat za 691 Kč a T-Mobile od soboty poskytuje tarif za stejnou cenu jako Telefónica.

Ve středu večer oznámil vstup na trh GSM nový virtuální operátor Air Telecom, který začal využívat mobilní síť T-Mobilu. Nabídl neomezené volání a jeden GB dat za 640 Kč. Tarif ale neobsahuje SMS, zákazník buď za jednu zaplatí 1,01 koruny, nebo si je může předplatit za 40 Kč. Celá nabídka při úvazku na dva roky vyjde na 680 korun, bez závazku pak na 789 Kč. [celá zpráva]

Stovky volajících

Během několika hodin si tarif Air Telecomu na infolince nebo v internetovém obchodě objednalo několik set zákazníků. „Na naši infolinku volaly během dneška stovky lidí, v některých okamžicích jich čekaly na spojení s operátorem až dvě desítky. E-shop čelil několikrát přetížení,“ uvedl mluvčí Aleš Kacl. Air Telecom je od podzimu také majitelem sítě U:fon.

U Telefóniky vyjde tarif bez dvouleté smlouvy na 899 korun a u Vodafonu na 901 Kč. T-Mobile tuto možnost nenabízí. Vedle neomezených služeb do všech sítí nabízí operátoři ještě levnější varianty pro volání a posílání SMS v rámci vlastní sítě.

Přechod na nové tarify operátoři nezpoplatňují. Vodafone po stávajících klientech několik dní požadoval dorovnání rozdílu cen, po tlaku klientů požadavek zrušil.

Související témata:

Související články

Výběr článků

Načítám