Článek
Nejvíce je v tuzemsku na TikToku aktivní generace Z, tedy mladí do 24 let. Využívají jej dvě třetiny z nich, z toho 29 procent přispívá na TikTok alespoň jednou týdně. Obdobně je to i s dalšími sítěmi, například Instagramem či Pinterestem. I zde je generace Z tou nejaktivnější.
Popularita sítě TikTok roste, i když ve srovnání se zmiňovaným Instagramem nebo Pinterestem pomaleji. Nejoblíbenější sociální sítí v Česku zůstává YouTube spolu s Facebookem. Tyto platformy využívalo v loňském roce 89, respektive 87 procent tuzemských uživatelů internetu.
Zatímco rozšířenost těchto dvou sítí stagnuje, třetí Instagram každoročně o několik procentních bodů roste a v současnosti s ním má uživatelskou zkušenost přes 61 procent internetové populace.
TikTok obnovuje provoz v USA. Stačilo ujištění Trumpa
Hodina každý den
Největší podíl uživatelů TikToku je ve věku 18 až 24 let, kteří celosvětově tvoří 36 procent. Lidé platformu navštěvují hlavně kvůli zábavě, což deklaruje téměř 80 procent z nich. Je to nejvíce v porovnání s ostatními sociálními sítěmi.
TikTok výrazně vyniká, pokud jde o čas strávený uživatelem na platformě. Typický uživatel stráví na této síti průměrně 34 hodin a 15 minut měsíčně sledováním obsahu. To odpovídá více než hodině denně.
Pro porovnání, průměrný čas strávený na Instagramu je 16 hodin a 49 minut měsíčně, což je méně než polovina ve srovnání s TikTokem.
Na TikToku, který byl zpočátku typický krátkými tanečními videi uživatelů, jsou aktivní i tuzemští politici včetně premiéra Petra Fialy (ODS), ministra práce Mariana Jurečky (KDU-ČSL) nebo šéfky poslanců ANO Aleny Schillerové.
Celosvětově měl za poslední čtvrtletí roku 2024 TikTok měsíčně 1,56 miliardy aktivních uživatelů. I z globálního pohledu mu patřilo páté místo na trhu. Nejvíc uživatelů TikToku, celkem 167 milionů, bylo v posledním čtvrtletí v Indonésii, na druhém místě jsou USA s téměř 138 miliony.