Článek
Twitter nejprve spustil službu Twitter Blue v listopadu. Následně ji však pozastavil, protože lidé se na síti vydávali za velké podniky či známé osobnosti a zaplatili si za získání modré ikony, aby jejich účty působily autenticky.
Modrá ikona dříve sloužila k potvrzení autenticity účtů známých novinářů, komentátorů, politiků a dalších veřejných osobností. Síť tyto ikony poskytovala zdarma na základě vlastního rozhodnutí.
V rámci služby Twitter Blue uživatelé získají kromě modré ikony také například možnost dodatečné úpravy tweetů. Tuto možnost řada uživatelů dlouhou dobu požadovala, někteří ale varovali, že to jen zvýší prostor k šíření dezinformací. Předplatitelům služby Twitter Blue se bude rovněž zobrazovat méně reklam.
Twitter umlčoval uživatele a utlumoval vybraná témata, naznačují další úniky
Někteří inzerenti Twitter opustili
Twitter prochází změnami poté, co firmu koncem října za 44 miliard dolarů (zhruba bilion Kč) koupil americký miliardář Elon Musk. Ten mimo jiné propustil zhruba polovinu zaměstnanců a začal obnovovat některé zrušené účty včetně toho, který patřil bývalému americkému prezidentovi Donaldu Trumpovi.
Kvůli tomu snížili velcí inzerenti, kteří zajišťují asi 90 procent příjmů Twitteru, výdaje na reklamu. Čekají, jak se bude platformě dařit. Ekonom Lukáš Kovanda poukázal na to, že v důsledku „Muskova převzetí platformy a oznámení jeho záměrů z ní však svoji inzerci stahují velké společnosti typu Pfizer“. Reklamu na Twitteru pozastavily také další významné podniky, například největší americká automobilka General Motors, koncern Volkswagen či společnost Apple.
Šéf automobilky Tesla a vesmírné společnosti SpaceX se inzerenty, které po jeho převzetí platformy odradil údajný nárůst nenávistných projevů a dalšího škodlivého obsahu, snaží přivést zpět.
Musk například v tomto týdnu uvedl, že společnost Apple již svou inzerci plně obnovila. Stalo se tak poté, co Musk vyhrožoval Applu válkou. Následně se však setkal se šéfem Applu Timem Cookem a celý spor urovnali.