Článek
Netflix poprvé připustil, že by mohl začít nabízet i levnější předplatné podpořené příjmy z reklamy, minulý měsíc, když zveřejnil hospodářské výsledky za první čtvrtletí, které zaostaly za očekáváním analytiků.
Do té doby se společnost, která klade velký důraz na pohodlí předplatitelů, ale v poslední době čelí větší konkurenci a odlivu abonentů, tomuto kroku bránila a tvrdila, že reklama u ní k vidění nebude nikdy.
Netflix v prvních třech měsících roku poprvé za deset let ztratil 200 000 předplatitelů. Očekává se, že v následujících měsících přijde o další dva miliony abonentů.
Netflix jako tradiční kanály. Britská vláda chystá změnu
Akcie Netflixu po oznámení kvartálních výsledků prudce oslabily a smazaly zhruba 70 miliard dolarů (1,7 bilionu korun) tržní kapitalizace společnosti. V úterý akcie firmy přidávají tři procenta a rostou spolu s celým indexem Nasdaq.
Netflix v současné době nabízí různé typy předplatného, ve Spojených státech je populární služba s tarifem 15,49 dolaru (asi 367 korun) měsíčně. Nové předplatné s reklamou bude stát méně, píše NYT.
Podobně jako Netflix postupují i další streamovací služby. Například HBO Max nabízí službu bez reklam za 15 dolarů měsíčně a za službu s reklamou si účtuje deset dolarů za měsíc.