Článek
Nejčastější položkou nákupů je oblečení. Ve druhém čtvrtletí letošního roku si ho on-line koupilo 39 procent osob, což je o devět procentních bodů více než před rokem.
Filmy nebo hudbu nakupovalo 18 procent Čechů, což je nárůst o čtyři procentní body. Podíl uživatelů internetového bankovnictví stoupl za poslední dva roky o čtyři procentní body na 67 procent.
V souvislosti s pandemií koronaviru vzrostlo i vzdělávání on-line.
Proč byste neměli s nákupem vánočních dárků otálet
„Ve druhém čtvrtletí letošního roku se on-line vzdělávání zúčastnilo 19 procent osob ve věku 25 až 64 let,” uvedla Lenka Weichetová z oddělení statistiky výzkumu, vývoje a informační společnosti ČSÚ.
„Přes internet se vzdělávaly především vysokoškolsky vzdělané osoby, a to 44 procent z nich. Naopak mezi lidmi se základním vzděláním byl zájem o on-line vzdělávání minimální,” dodala Weichetová.
Meziročně rostl i podíl osob využívající elektronizaci veřejné správy. Loni zaslalo nějakému z úřadů formulář on-line způsobem 15 procent osob, letos je to 23 procent.
Třetina Čechů bude kupovat vánoční dárky jen na internetu
Šlo například o podání daňových přiznání. Internet v tuzemsku používá 83 procent osob starších 16 let, což je o 21 procentních bodů více než v roce 2010.
V absolutním vyjádření to představuje 7,3 milionu lidí. Chytrý telefon má 77 procent osob a tlačítkový telefon 23 procent. Mezi uživateli tlačítkových telefonů jsou především senioři.