Článek
Růst úrokových sazeb a účtů za energie utlumil zájem spotřebitelů o další nákupy. Významný podíl na snížení prodeje má i zpomalení růstu čínské ekonomiky a rovněž omezení pohybu související s bojem Pekingu proti nemoci covid-19. Čínští výrobci, jako je Xiaomi, Vivo a Oppo, zaznamenali v letošním roce prudký pokles prodeje. Odolný vůči poklesu je zatím pouze iPhone od americké společnosti Apple.
Jedničkou na světovém trhu s podílem 22 procent zůstal jihokorejský Samsung Electronics, který nemá významné zastoupení v Číně. Apple zvýšil podíl na trhu na 18 procent, firma v září zahájila prodej svého nového přístroje iPhone. Třetí příčka patří čínské firmě Xiaomi s podílem na trhu 14 procent, což je na stejné úrovni jako loni. Podíl dalších firem, Oppo a Vivo, se snížil.
Canalys očekává, že spotřebitelé, kteří doposud odkládali nákupy, budou čekat na výrazné slevy a výhodné akce. Výhled poptávky ve čtvrtém čtvrtletí a první polovině příštího roku zatím nevykazuje známky zlepšení. Ve čtvrtém čtvrtletí, tedy v hlavním nákupním období před Vánocemi, by odbyt mohl zůstat stabilní, na skutečné oživení je však zatím brzy, uvedl analytik společnosti Canalys Sanyam Chaurasia.