Hlavní obsah

Xiaomi hlásí miliardové zisky. Především díky Evropě a Indii

Čínský výrobce chytrých telefonů Xiaomi se ve třetím čtvrtletí dostal do černých čísel, vykázal čistý zisk 2,48 miliardy jüanů (8,1 miliardy Kč) po ztrátě 11 miliard jüanů před rokem. K výsledku přispěl zejména prodej v Indii a na evropských trzích. Vyplývá to z oznámení společnosti, která je čtvrtým největším výrobcem chytrých telefonů na světě.

Foto: archív výrobce

Chytrý telefon od Xiaomi (ilustrační foto)

Článek

Smartphony společnosti Xiaomi jsou v posledních letech velmi populární. Slušně vybavené modely se totiž prodávají za velmi nízké ceny. Díky tomu zpravidla poptávka převyšuje nabídky a nové modely jsou krátce po uvedení na trh prakticky okamžitě vyprodané.

Velký zájem ze strany uživatelů potvrzují i hospodářské výsledky, které překonaly očekávání analytiků. Ti v průzkumu společnosti Refinitiv odhadovali v průměru čistý zisk 1,92 miliardy jüanů. Příjmy se zvýšily o 49,1 procenta na 50,85 miliardy jüanů (166,9 miliardy Kč). Provozní zisk ale ve čtvrtletí o 38,4 procenta klesl a činil 3,59 miliardy jüanů.

Odbyt chytrých telefonů této značky nicméně zpomalil jak v Číně, tak v zahraničí. I tak se Xiaomi spolu se značkami Oppo a Vivo v letošním prvním pololetí podle výzkumné společnosti IDC podílela na světovém trhu chytrých telefonů zhruba čtvrtinou.

Podnik potřebuje expandovat na nové trhy

Nejrychleji rostoucím trhem čínské firmy je Indie, kde má velký úspěch řada jejích levných telefonů Redmi. Daří se jí ale i v Evropě, kde vloni vstoupila na ruský a španělský trh. V listopadu spustila prodej své vlajkové lodě Mi 8 Pro v Británii. S ohledem na zhoršení poptávky na světovém trhu ale firma podle odborníků potřebuje expandovat na nové trhy a prodávat dražší přístroje s vyšší marží.

Příjmy divize chytrých telefonů Xiaomi stouply o 36,1 procenta, zatímco příjmy divize internetových služeb vzrostly o 85,5 procenta. Chytré telefony se na celkových příjmech podniku podílejí zhruba 65 procenty a internetové služby 9,3 procenta.

Po vstupu na burzu firma hlásí výsledky hospodaření teprve podruhé. Z primární nabídky akcií získala 4,72 miliardy dolarů (108 miliardy Kč). Nabídka Xiaomi ohodnotila na 54 miliardy dolarů, což byla zhruba polovina původních odhadů. Akcie Xiaomi od té doby oslabily asi o 20 procent, a to jak kvůli výprodeji na čínském akciovém trhu, tak v obavách ze zpomalení v čínském technologickém sektoru. Dnes ale o pět procent zpevnily.

Může se vám hodit na službě Zboží.cz:

Související témata:

Výběr článků

Načítám