Článek
Podle mluvčího Vodafonu Ondřeje Luštince se počet stížností na telekomunikační operátory v ČR, ke kterým je ČTÚ příslušné, mezičtvrtletně zvýšil jen o dvě na 485. „Zbytek do 896 jsou telefonické dotazy, ze kterých vůbec nevyplývá, že operátor nějak pochybil, a stížnosti, u kterých není ČTÚ za dané téma zodpovědné,“ reagoval.
Podání, v nichž zákazníci nesouhlasí s vystaveným vyúčtováním, zaznamenala podle ČTÚ výrazný nárůst o 64 na 233. Týkala se například účtování aktivačních a deaktivačních poplatků při předčasném ukončení smlouvy či účtování úhrad v podobě doplatků za zařízení.
Mírný nárůst počtu podání o sedm na 192 eviduje úřad v oblasti účastnických smluv. Tradičně problematické bývá ukončení smluvního vztahu, například v otázce účtování služeb po podání výpovědi nebo úhrady za předčasné ukončení smlouvy.
Češi platí operátorům o 150 procent víc, než je průměr EU. ČTÚ chce zasáhnout
Rostl také počet dotazů a stížností v oblasti předplacených karet. Většina podání se týkala buď stržení kreditu po aktivaci datových služeb, nebo vracení či propadnutí kreditu po přenosu mobilního telefonního čísla. K mírnému nárůstu došlo také ohledně kvality přístupu k internetu, lidé si stěžovali rovněž na problémy s přenesením čísla k jinému operátorovi.
Úřad uložil ve druhém čtvrtletí T-Mobilu pokutu 40 000 korun za nekalou obchodní praktiku spočívající v tom, že na svých webových stránkách uvedl nepravdivou informaci o jednorázovém způsobu účtování poplatku za statickou veřejnou IP adresu, ačkoliv následně po spotřebiteli požadoval jiný způsob účtování. Další operátor, O2, dostal pokutu 50 000 korun za to, že v telefonním hovoru sdělil spotřebiteli informace, ve kterých podmínil posílení signálu digitální televize O2 TV zřízením další služby, konkrétně mobilního volání.