Hlavní obsah

Volání v mobilních sítích v pondělí stouplo až na trojnásobek

Praha

Mobilní operátoři v pondělí zaznamenali až trojnásobný hlasový provoz proti normálu a v některých chvílích byly jejich sítě přetížené. Lidé se také nemohli dovolat na přetížené pevné linky úřadů a jiných institucí. Datový provoz oproti tomu vzrostl jen mírně. Vyplývá to z informací firem.

Foto: Lucas Jackson, Reuters

Ilustrační foto

Článek

„Naše mobilní síť měla kapacitní problémy v době mezi 9:00 a 11:00 hodinou, nyní je to v pořádku. Evidujeme problémy na straně Vodafonu, na zvýšení kapacity propojení obě strany intenzivně pracují," řekla mluvčí T-Mobilu Martina Kemrová.

Mluvčí Vodafonu Ondřej Luštinec potvrdil, že může docházet k potížím u propojování hovorů mezi sítěmi jednotlivých operátorů. „Registrujeme násobný počet volání v naší síti, navíc významně navýšený o volání na linku 1212, kterou jsme během nedělního odpoledne v rekordním čase zprovoznili. Tak obrovský provoz naráží na úzká místa, kterými jsou propojení s ostatními operátory,“ uvedl pro Novinky.cz Ondřej Luštinec z tiskového oddělení Vodafonu.

Sítě Vodafonu nestíhají vysoký nápor, lidé se nemohou dovolat

Mobil

„Volání v rámci Vodafonu funguje bez problémů, při volání do a z jiných sítí narážíme na kapacitu propojení a některá volání nemusí proběhnout. Navyšujeme teď kapacity propojení, aby se během několika hodin situace zlepšila,“ doplnil Luštinec.

Objem hlasového provozu byl podle Luštince v pondělí bezprecedentně vysoký i po poledni. „Aktuálně máme spojeno o více než 60 procent hovorů nad běžné pondělí. Když se podíváme na uplynulý týden, tak první výrazný nárůst počtu hovorů přišel v úterý 10. března. Pak postupně dál provoz v síti sílil a vůbec největší nárůst byl v rámci víkendu, který oproti běžné sobotě a neděli činil 52 procent,“ řekl.

O2 problémy neřešilo. „Žádné výpadky neregistrujeme, přestože jsme v uplynulých dnech zaznamenali zvýšený provoz v mobilní i fixní síti. Ten však nemá vliv na funkčnost našich služeb,“ uvedla mluvčí O2 Lucie Jungmannová.

Prodejny operátorů jsou otevřeny

Prodejny mobilních operátorů zůstávají i v období karantény otevřené. Zároveň operátoři své zákazníky žádají, aby co nejvíce úkonů prováděli z domova v samoobslužných aplikacích operátorů a chránili tak sebe i okolí.

„Služby elektronických komunikací jsou veřejně dostupnou službou nutnou pro zajištění celkového spojení všech obyvatel navzájem a udržení chodu celé ekonomiky. Proto musí operátoři své prodejny podle zákona nechat otevřené a umožnit tak svým zákazníkům zůstat ve spojení s okolím. Zároveň však žádáme všechny občany, aby prodejny v těchto kritických dnech osobně navštěvovali jen v nejnutnějších případech,“ uvedl výkonný ředitel Asociace provozovatelů mobilních stí Jiří Grund.

O uplynulém víkendu byl podle ředitele uzlu NIX.CZ Adama Goleckého internetový provoz v porovnání s předešlou sobotou a nedělí prokazatelně vyšší. „Dá se říci, že víkendový provoz byl srovnatelný s tím, který zaznamenáváme v běžných pracovních dnech. Zároveň jsme si všimli zvýšeného provozu během nedělního večera, kdy uživatelé očekávali další prohlášení vlády spojené s novými omezeními. Uživatelé vydrželi čekat přibližně do 21:30, kdy začal internetový provoz klesat,“ dodal.

Související články

Výběr článků

Načítám